| کد خبر: 174633 |

◄ کاهش 14 درصدی مدت‌زمان ماندگاری واگن‌های CIS در شبکه ریلی کشور

در نیمه‌نخست سال جاری 12‌هزار و 400 دستگاه واگن از مرز بین‌المللی سرخس وارد کشور شده و پس از تخلیه و بارگیری مجدد از این مرز خارج شدند.

تین نیوز

در نیمه‌نخست سال جاری 12‌هزار و 400 دستگاه واگن از مرز بین‌المللی سرخس وارد کشور شده و پس از تخلیه و بارگیری مجدد از این مرز خارج شدند.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مدیرکل راه‌آهن خراسان با اعلام این خبر گفت: میانگین زمان ماندگاری این واگن‌ها در ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل، 14‌درصد کاهش ‌یافته است.

محمدهادی ضیایی‌مهر تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های خوب در بخش توسعه زیرساخت‌ها شامل توسعه ایستگاه سرخس، افزایش خطوط مبادله، ارتقای ظرفیت تعویض بوژی و تقویت خطوط پارکینگ بوژی‌ها، احداث چندین سایت تخلیه و بارگیری، بهبود نسبی شرایط در مبادی تخلیه به‌ویژه بندرعباس و هم‌چنین راه‌اندازی قطارهای برنامه‌ای و مستقیم ترانزیتی سرخس-بندرعباس و بالعکس، باعث کاهش میانگین زمان ماندگاری واگن‌های CIS در ایران از 21 روز به 18 روز شده است.

ضیایی‌مهر افزود: از تاریخ ورود واگن‌های آسیای میانه به مرزهای کشور، آن‌ها مشمول پرداخت حق استفاده بهره‌برداری از واگن‌ها به‌صورت ارزی-بر اساس قوانین حاکم بر راه‌آهن‌های آسیای میانه-می‌شوند.

او توضیح داد: بنابراین کاهش ماندگاری واگن‌های مذکور در شبکه ریلی کشور در شش ماهه نخست سال جاری، صرفه‌جویی ارزی را به‌دنبال داشته و مانع خروج ارز بیش‌تر از کشور شده است.

ضیایی‌مهر تاکید کرد: 50‌درصد از واگن‌های ورودی و خروجی از مرز سرخس، واگن‌های لبه‌بلند هستند که عمدتا حامل گوگرد ترانزیتی است و میانگین ماندگاری آن 17‌روز است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان اضافه کرد: مدت‌زمان ماندگاری این واگن‌ها نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 19‌درصد کاهش‌یافته، هم‌چنین 33‌درصد مربوط به واگن‌های مسقف است که میانگین مدت‌زمان ماندگاری آن 20 روز است.

ضیایی‌مهر یادآور شد: بهره‌وری یکی از مهم‌ترین کلیدواژه‌های مدیریت نوین است، از همین‌رو در چند سال اخیر افزایش بهره‌وری یکی از مهم‌ترین اهداف راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تعیین‌شده است.

این مقام مسئول در راه‌آهن خراسان ادامه داد: بنابراین ما در راستای افزایش بهره‌وری همواره به‌دنبال افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها هستیم و کاهش ماندگاری واگن‌های CIS در ایران، یکی از مهم‌ترین اقدامات در راستای افزایش بهره‌وری است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.