| کد خبر: 174592 |

طی شش‌ماهه نخست سال جاری محقق شد:

◄ رشد صادرات کالاهای غیرنفتی از بندر امام خمینی

تخلیه و بارگیری بیش از ۲۱ میلیون تن انواع کالا در بندر امام خمینی انجام شد.

تین نیوز

مدیرکل بنادرودریانوردی استان خوزستان گفت: بارگیری و صادرات کالاهای غیرنفتی از مجتمع بندری امام خمینی چهار درصد افزایش یافت.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، عادل دریس با اشاره به تخلیه و بارگیری بیش از ۲۱ میلیون تن انواع کالا طی نیمه‌نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی، اظهار کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی از مجتمع بندری امام‌خمینی چهار درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به میزان رشد صادرات غیرنفتی پنج‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تن طی شش‌ماهه نخست سال جاری، خاطرنشان کرد: طی مدت یادشده عملیات کاپوتاژ (حمل کالا از یک نقطه‌به‌نقطه دیگر کشور از راه دریا) با رشدی حدود ۲۵ درصد به بیش از ۳۸۱‌هزار تن رسید.

مدیرکل بنادرودریانوردی خوزستان، از رشد ۳۳‌درصدی تردد شناورهای زیر هزار تن طی شش‌ماهه سال جاری خبر داد و گفت: ارائه خدمات دریایی و بندری به‌موقع و باکیفیت مطلوب از اهم دلایل جذب بیشتر شناورهای ورودی و درنتیجه رضایتمندی صاحبان کالا است.

یادآور می‌شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام با ظرفیت سالانه ۵۵‌میلیون تن و برخورداری از ۱۱۰۴۴‌هکتار وسعت، برخورداری از مزیت‌های اتصال به شبکه‌های جاده‌ای و راه‌آهن سراسری و پایانه‌های اختصاصی کالا و تجهیزات پیشرفته و مجهز، بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.