| کد خبر: 174579 |

برادر یک راننده زندانی مطرح‌کرد:

◄ عدم حمایت مسئولان از رانندگان قربانی قاچاق

طی ماه گذشته مجددا از داخل بار صادراتی سه دستگاه کامیون ایرانی به مقصد کشور اتریش در مرز ورودی کشور بلغارستان مقادیر زیادی مواد مخدر و هروئین کشف‌شده است.

تین نیوز

کاظم نیمه‌فروش در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز خواستار فعال‌شدن انجمن‌های صنفی در راستای حمایت از رانندگان قربانی قاچاق مواد مخدر شد.

وی خبر داد که طی  ماه گذشته مجددا از داخل بار صادراتی سه دستگاه ترانزیت ایرانی به مقصد کشور اتریش در مرز ورودی کشور بلغارستان مقادیر زیادی مواد مخدر و هروئین کشف‌شده است و گفت: وزن مواد کشف‌شده بیش از 300 کیلوگرم است و در پی آن رانندگان کامیون‌ها هم توقیف‌شده‌اند.

او که این اطلاعات را به نقل از مترجم برادر زندانی خود در بلغارستان به خبرنگار ما می‌گفت، ادامه داد: تقاضای ما این است که برای پایان‌دادن به وضعیت قربانی شدن رانندگان ترانزیت به جرم انجام نداده، تشکل‌های صنفی و مراجع ذیصلاح مربوطه نسبت بهِ حمایت از رانندگان ترانزیت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی با طرح این سوال که این مشکل تا چه زمانی می‌خواهد ادامه داشته باشد و چند راننده  دیگر باید گرفتارشده و عمر و سرمایه‌شان را از دست بدهند تا مسئولان مربوطه در مورد جلوگیری از این جنایت کثیف عده‌ای قاچاقچی و سودجو اقدامی انجام دهند؟ گفت: از محموله این کامیون‌ها درمجموع بیش از ۷۶۰ کیلوگرم هروئین کشف‌شده است و موضوع به حدی در تلویزیون و مطبوعات این کشور سروصدا کرده که نخست‌وزیر بلغارستان در مجلس این کشور حاضرشده و در این مورد به مجلس و مردم توضیح داده است؛ ببینید که اکنون چه جو منفی علیه ایران و ایرانی و رانندگان ایرانی در آنجا ایجادشده است.

این راننده کامیون و فعال حمل‌و نقلی ادامه داد: محموله از ارومیه بارگیری شده است و این چندمین بار است که از داخل بارهای صادراتی از مبدا ارومیه مواد مخدر کشف می‌شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز محمد عطرچیان نیز  پیش از این به خبرنگار هفته‌نامه حمل‌و نقل گفته بود که رانندگان ترانزیت تنها هستند.

او گفته بود: اکنون ۲۰‌هزار کامیون فعال در بخش حمل‌ونقل بین‌المللی وجود دارد که به کشورهای همسایه، حوزه و اروپا تردد می‌کنند اما از این‌ها هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شوند. ما هیچ‌گونه سیاستی در عرصه داخلی و خارجی از رانندگان نداریم. در عرصه بین‌المللی رانندگان ترانزیت تنها هستند و وقتی رانندگان ما در کشورهای خارجی با مشکلی مواجه می‌شوند به‌سختی دستشان به سفارت‌خانه‌ها می‌رسد.

عطرچیان گفته بود: نمونه دارم برای راننده خارجی در کشور ما مشکلی پیش‌آمده و سفیر آن کشور فورا برای حمایت از آن راننده به مسئولان ایرانی مراجعه کرده است، اما معمولا رانندگان ما به‌هیچ‌وجه حمایت نمی‌شوند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.