| کد خبر: 174555 |

◄ خلبانان تا 65 سالگی مجاز به پرواز هستند

سازمان هواپیمایی کشوری بازنشسته‌ای که مشمول بخش‌نامه اخیر باشد، ندارد.

تین نیوز

مدیر روابط‌عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: این سازمان در تمامی سطوح مدیریتی و کارشناسی بازنشسته‌ای که مشمول بخش‌نامه اخیر باشد، ندارد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری، رضا جعفرزاده با اشاره به رعایت قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان گفت: در حال حاضر قرارداد تمام‌وقت جهت به‌کارگیری بازنشستگان در سازمان هواپیمایی کشوری نداریم و کارکنان سازمان مطابق مقررات و در زمان مقرر بازنشسته می‌شوند و به‌کارگیری مجدد در این سازمان صورت نمی‌گیرد.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که وضعیت خلبانان با اجرایی شدن دستورالعمل جدید بازنشستگی چگونه است؟ گفت: براساس مقررات هوانوردی در انطباق با ضمیمه اول کنوانسیون شیکاگو فعالیت خلبانان تا سن 65 سالگی در صورت داشتن گواهینامه خلبانی و گواهینامه پزشکی مجاز است ولو سابقه خدمتی آن‌ها بیش از 30 سال باشد.

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری افزود: ممکن است خلبانی پس از گذراندن 30 سال خدمت به عللی بازنشسته و از کار منفک شود در این صورت امکان بازگشت به ایرلاین دولتی را ندارد.

جعفرزاده، خاطرنشان کرد: در صورت رسیدن خلبانان به سن 65 سالگی، اجازه پرواز برای حمل مسافر، بار و پست ندارند اما در خصوص هواپیمای شخصی این شرایط مستثنی است.

وی بابیان اینکه خلبانان در سن 65 سالگی مجاز به دریافت گواهینامه پزشکی نخواهند بود، تصریح کرد: خلبانان تا قبل از سن 60 سالگی به‌صورت سالیانه و بعد از سن 60 سالگی هر شش ماه یک‌بار چک پزشکی می‌شوند، مگر مواردی خاص و با تشخیص پزشک هوایی این زمان کوتاه‌تر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.