| کد خبر: 174539 |

◄ منافع شخصی عامل سنگ‌اندازی در برابر شفافیت

در رابطه با ارزیابی از عملکرد عباس آخوندی، وزیر راه‌و‌شهرسازی به ویژه در حوزه نظام مهندسی ساختمان که بر مبنای اصل شفافیت و پایبندی همگان به قانون بوده است، باید بیان شود که وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم در اصرار خود بر پایبندی به قانون و همچنین اعلام جعلی بودن مدارک برخی از روسای پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، منافع شخصی ندارد. در همین رابطه باید بیان شود که هدف از پرده‌برداری از برخی تخلفات روسای پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان و تاکید بر پایبندی همگان به قانون رفع فساد سیستمی، اجرای مقررات، جلوگیری از امضافروشی و جلوگیری از ورود به محدوده‌های غیرقانونی است.

تین نیوز

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در  رابطه با ارزیابی از عملکرد وزیر راه‌و‌شهرسازی در حوزه نظام مهندسی ساختمان گفت: عملکرد آقای وزیر بر مبنای اصل شفافیت و پایبندی همگان به قانون بوده است. وزارت راه و شهرسازی دولت دوازدهم در اصرار خود بر پایبندی به قانون و همچنین اعلام جعلی بودن مدارک برخی از روسای پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، منافع شخصی ندارد.

به گزارش تین‌نیوز، عزت‌الله یوسفیان ملا افزود:  هدف از پرده‌برداری از برخی تخلفات روسای پیشین سازمان نظام مهندسی ساختمان و تاکید بر پایبندی همگان به قانون رفع فساد سیستمی، اجرای مقررات، جلوگیری از امضافروشی و جلوگیری از ورود به محدوده‌های غیرقانونی است.

به گفته وی  برخی از این مسئولان سابق و کنونی سازمان نظام مهندسی ساختمان که عضو مجلس نیز بوده و هستند در زمان رای‌گیری عباس آخوندی به عناوین مختلف تلاش کردند تا چهره وزیر راه و شهرسازی را مخدوش کنند ولی همگان دیدیم که هرباری که آخوندی به مجلس برای ارایه توضیحات آمد با رای بالا از مجلس خارج شد.

یوسفیان ملا اضافه کرد: مجلس متوجه مواضع وزیر راه و شهرسازی است و مواضع او مورد حمایت نمایندگان مجلس قرار دارد. اجرای قانون هدف نمایندگان مجلس است و یقین دارم مهندسان خوش‌نام و مهندسان خدمتگزاری که در جای جای کشور مشغول به فعالیت هستند واقعاً همراه و همصدا با وزیر راه و شهرسازی برای جلوگیری از فساد هستند.

او خاطرنشان کرد: البته خوشبختانه جو عمومی مهندسان به نظرات آقای آخوندی نزدیک است و یقین دارم جو عمومی و وجدان عمومی مهندسان کشور، عملکرد آقای آخوندی را تایید می‌کند، اگرچه منکر این مطلب نیز نیستم که عده‌ای محدود نیز به دلیل منافع شخصی، سنگ‌اندازی‌هایی برای ایجاد شفافیت در حوزه نظام مهندسی ساختمان خواهند داشت. همچنین آقای آخوندی تا روزی که در وزارت راه‌و‌شهرسازی حضور دارد و تا زمانیکه چنین مواضعی دارد اکثریت نمایندگان مجلس از او حمایت خواهند کرد

منبع: هفته نامه حمل و نقل

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.