| کد خبر: 174452 |

مونسان:

◄ پیگیر نرخ بلیت هواپیما هستیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از پیگیری برای تعدیل قیمت بلیت هواپیما خبر داد.

تین نیوز

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از پیگیری برای تعدیل قیمت بلیت هواپیما  و صدور کارت سفر خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، علی‌اصغر مونسان گفت: برای نرخ بلیت هواپیما باید نقطه بهینه‌ای  انتخاب شود که باوجود افزایش نرخ ارز و زیاد شدن هزینه‌ها، صنعت هواپیمایی نیز ضرر زیادی را متحمل نشود و درعین‌حال مردم هم بتوانند سفرهای خود را انجام دهند.

او افزود: دستور رئیس‌جمهور مبنی بر تعدیل قیمت بلیت هواپیما ذیل نامه بنده به وزیر صمت بوده و ما هم‌چنان منتظریم که ستاد تنظیم بازار نرخ بلیت‌های هواپیما را تایید کند.

این مقام مسئول به لزوم بررسی این موضوع توسط سازمان هواپیمایی کشوری اشاره کرد و گفت: افزایش بی‌رویه قیمت بلیت هواپیما منجر به کاهش سفرهای هوایی و خالی شدن هواپیما‌ها می‌شود.

مونسان به افزایش 20‌درصدی سفرهای داخلی در شش‌ماهه ابتدایی سال نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حال ایجاد تدابیری  در قالب کارت‌های سفری با همکاری بانک‌های گردشگری هستیم تا گردشگری داخلی کاهش پیدا نکند که جزئیات این موضوع در چند روزه آینده اعلام می‌شود.

او تصریح کرد:  این کارت‌ها شارژ شده‌ و در اختیار مردم قرار می‌گیرند و نمی‌توان مبالغ آن را به‌صورت نقد برداشت کرد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور درباره لغو روادید کشور به دلیل بیماری اهالی عمان را رد کرد و گفت: لغو روادید به درخواست سازمان گردشگری و با موافقت وزارت امور خارجه اتفاق افتاده است و همچنین به دنبال پیگیر گسترش لغو روادید در کشورهای دیگر هم هستیم.

مونسان درباره مزیت‌های لغو روادید عمان گفت: عمان به‌عنوان بازار هدف ما در حوزه گردشگری درمانی شناخته می‌شود و سالانه افراد زیادی از این کشور باهدف درمان به کشور ما می‌آیند. روادید مانعی برای این موضوع ایجاد می‌کرد که خوشبختانه برداشته شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.