| کد خبر: 174443 |

◄ طومار درخواست کارگران تبریزی برای بازنگری در مزد کارگران +عکس

نمایندگان کارگری در شورای عالی کار درخواست تشکیل جلسه با موضوع ترمیم دستمزد کارگران را مطرح کرده‌اند که فعلا از سوی وزارت کار بی‌پاسخ مانده است.

تین نیوز

در حالی‌که مدتی است گمانه‌زنی‌هایی در مورد افزایش احتمالی حقوق کارکنان دولت به علت افزایش قیمت کالاها و کاهش چشمگیر قدرت خرید آنان مطرح شده، نمایندگان کارگری در شورای عالی کار نیز درخواست تشکیل جلسه با موضوع ترمیم دستمزد کارگران را مطرح کرده‌اند که فعلاً از سوی وزارت کار بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش تین‌نیوز بر این اساس، روز گذشته تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که طوماری از کارگران تبریزی را نشان می‌داد که خواستار برگزاری سریع‌تر این جلسه شده‌اند.

 آن‌چنان که در شبکه‌های اجتماعی آمده، حدود ۲ هزار نفر از کارگران تبریزی با امضایِ طوماری خواهان برگزاری هرچه سریع‌تر جلسه شورای عالی کار به منظور بازنگری در مزد 97 شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز، از ابتدای سال 97 و با افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت کالاها، هزینه‌های زندگی مردم افزایش یافت و سفره اقشار کم‌ درآمد به خصوص کارگران نیز کوچک‌تر از قبل شد و بر این اساس نمایندگان کارگری در شورای عالی کار، درخواست تشکیل جلسه با موضوع ترمیم دستمزد کارگران را مطرح کرده‌اند که فعلا از سوی وزارت کار بی‌پاسخ مانده است.

بر اساس گفته‌های نماینده کارگران در شورای عالی کار؛ سبد معیشتی خانواده‌های کارگری از ۲ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان در دی‌ماه گذشته، اینک با گرانی‌های اخیر، به ۴ میلیون و ۸۵ هزار تومان رسیده است.

photo_2018-10-01_09-22-33

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.