| کد خبر: 174433 |

◄ طرح مدیریت یکپارچه نوار ساحلی متوقف شد؟

پروژه مدیریت یکپارچه نوار ساحلی(ICZM) تاکنون در حد پژوهش‌های کتابخانه‌ای باقی مانده است.

تین نیوز

یک کارشناس حمل‌ونقل  معتقد است طرح مدیریت یکپارچه نوار ساحلی(ICZM) در اجرا عملاً تاکنون موفق نبوده است.

به گزارش تین‌نیوز، رضا مرادی با بیان این مطلب در شبکه‌های اجتماعی نوشت: پروژه مدیریت یکپارچه نوار ساحلی(ICZM) تاکنون در حد پژوهش‌های کتابخانه‌ای باقی مانده است.

وی در مورد دلیل این موضوع گفت: از آنجائی که این پروژه به‌دلیل عدم احراز صلاحیت‌های حقوقی شامل مصوبات هیئت عامل سازمان بنادر، شورای عالی سازمان بنادر (وزرای راه و شهرسازی، دفاع، فرمانده نیروی دریایی ارتش و رئیس سازمان برنامه و بودجه) وشورای عالی معماری و شهرسازی را به‌همراه دارد تا کنون در اجرا و عملیاتی شدن آن در نوار ساحلی کشور عملا موفقیتی حاصل نشده است.

این کارشناس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اختیارات قانونی در اجرایی نمودن این طرح در حیطه شوراهای که اشاره شد است، بنابراین لازم است سازمان بنادر جهت اجرایی کردن این طرح مهم و الزام دستگاه‌های اجرایی دیگر به آن نسبت به اخذ مصوبات شوراهای یاد شده اقدام نماید.

به گزارش تین‌نیوز، او تاکید کرد: با قانونمند کردن آن، دیگر دستگاه‌های اجرایی مکلف می‌شوند در قالب جانمایی‌ها و مکان‌یابی‌های این طرح نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های خود در ساحل و دریا با هماهنگی سازمان بنادر مبادرت کنند.

مرادی افزود: سازمان بنادر هم به‌عنوان متولی اصلی ساحل و دریا می‌تواند با اهرم‌های قانونی نسبت به اعمال قانون در قالب مستندات فنی و حقوقی  سواحل کشور را مدیریت کند.

به گزارش تین‌نیوز، تعیین محدوده و مرزبندی مناطق ساحلی کشور، طرح کاربری مطلوب اراضی منطقه ساحلی و مدیریت مطلوب مسائل زیست محیطی از مهم‌ترین اهداف مورد نظر در طرح مدیریت یکپارچه نوار ساحلی(ICZM) است که  در مهرماه سال 1389 به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسیده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.