| کد خبر: 174402 |

◄ آستان قدس آماده تکمیل خط‌آهن چابهار-سرخس

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی از اعلام رسمی آمادگی برای تکمیل خط آهن چابهار-سرخس در سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن آستان قدس رضوی از اعلام رسمی آمادگی برای تکمیل خط آهن چابهار-سرخس در سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمدرضا رئیسی از سال گذشته رسما اعلام کرده‌ایم که آمادگی حضور در پروژه‌های عمرانی توسعه شرق را داشته و همچنین از ورود به پروژه خط‌آهن زاهدان-مشهد-سرخس استقبال کردیم.

او ادامه داد: بیش از دو سال است که در جلسات متعدد با مسئولان و هم‌چنین نامه‌نگاری، آمادگی خود را برای مشارکت و تسریع در ساخت راه‌آهن چابهار به سرخس‌ به وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌ایم.

این در حالی است که عباس خطیبی، سرپرست و قائم‌مقام معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت در حاشیه هم‌اندیشی خط آهن چابهار-سرخس در تاریخ سوم مردادماه ضمن اعلام استقبال از سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی برای مشارکت در این پروژه گفته بود: تاکنون درخواستی از آستان قدس دریافت نکرده‌ایم.

خطیبی گفت: پیشنهاد آستان قدس رضوی برای سرمایه‌گذاری در پروژه چابهار-سرخس در حد خبر رسانه‌ای مطرح‌شده است. چیزی از این‌که به‌صورت جدی بخواهند به پروژه ورود کنند و کار را پیش ببرند احساس نشده است.

کارشناسان اعتقاد دارند آستان قدس رضوی به‌عنوان یکی از نهادهای تاثیرگذار در آبادانی شرق کشور و در راستای اجرای بخشی از ماموریت‌های محرومیت‌زدایی خود به‌ویژه در شرق کشور می‌تواند به‌عنوان متولی پروژه‌های زیرساختی لازم برای شکوفایی اقتصادی، اشتغال و ارتقا امنیت در این منطقه اقدام کند.

اصلی‌ترین دلیل پیشرفت کند در ساخت پروژه راه‌آهن چابهار-سرخس، کمبود منابع مالی دولتی و عدم اولویت قرار گرفتن این محور در بین پروژه‌های در دست‌ساخت بوده است.

پروژه راه‌آهن چابهار-سرخس است از دو قطعه اصلی تشکیل‌شده؛ قطعه اول آن از چابهار تا زاهدان، امکان اتصال چابهار به شبکه ریلی و قطعه دوم آن، امکان اتصال زاهدان به بیرجند و نهایتا اتصال به سرخس را فراهم می‌کند.

عملیات عمرانی قطعه اول با طول ۵۸۰ کیلومتر، از سال ۸۹ به تصویب رسیده است و هم‌اکنون پس از گذشت هشت‌سال از شروع پروژه دارای پیشرفتی کم‌تر از ۳۵‌درصد است، این در حالی است که قطعه دوم که از سال ۹۳ در ردیف بودجه عمرانی کشور قرارگرفته است، بعد از گذشت چهار سال تقریبا هیچ پیشرفت فیزیکی نداشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.