| کد خبر: 174398 |

بالگرد ارتش افغانستان سقوط کرد

سخنگوی استاندار پروان افغانستان اعلام کرد که یک فروند بالگرد ارتش در شهرستان کوه صافی این استان سقوط کرده که بر اثر آن هشت تن کشته و زخمی شدند.

تین نیوز

سخنگوی استاندار پروان افغانستان اعلام کرد که یک فروند بالگرد ارتش در شهرستان کوه صافی این استان سقوط کرده که بر اثر آن هشت تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایرنا، وحیده شهکار روز یکشنبه به رسانه های محلی این کشور گفت که این حادثه شنبه شب رخ داد و بالگرد به خاطر نقص فنی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

«ذبیح الله مجاهد» که خود را یکی از سخنگویان گروه طالبان معرفی می کند، در صفحه اجتماعی خود در فضای مجازی مدعی شد که این بالگرد را نیروهای طالبان در جریان عملیات نیروهای ویژه ارتش افغانستان هدف قرار داده اند و تمام سرنشینان آن کشته شده اند.

بر اساس گزارش منابع خبری افغانستان طی چهارسال گذشته 9 بالگرد نیروهای ارتش در افغانستان در حوادث مختلف سقوط کرده اند.

وزارت دفاع افغانستان امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد که 27 عضو گروه تروریستی داعش را در یک حمله هوایی در شهرستان خوگیانی استان ننگرهار کشته اند و یک پناهگاه مهم آنها را نیز منهدم کرده اند.

اداره امنیت ملی افغانستان نیز اعلام کرد که در جریان یک عملیات ویژه در استان هلمند یک مرکز آموزشی مهاجمان انتحاری طالبان در شهرستان نهر سراج منهدم شده است.

در اطلاعیه این اداره آمده است که در این عملیات شش پناهگاه آنها از بین رفت و در نتیجه آن 20 تن از افراد طالبان کشته و 22 تن دیگر زخمی شدند و طالبان تاکنون در این باره واکنش نشان نداده است.

امروز همچنین خبر رسید که «محمد داود» یکی از افرادی که قصد داشت نامزد انتخابات مجلس از استان غزنی باشد و چندی قبل در جریان حمله گسترده طالبان در 19 مرداد ماه امسال به غزنی توسط آنها ربوده شده بود، دیروز جسدش بدست نیروهای پلیس افتاد.

البته انتخابات استان غزنی به دلیل اختلافات موجود در انتخاب 11 نماینده که سهم این استان برای مجلس است به تعویق افتاده و زمان مشخصی برای برگزاری انتخابات در این استان توسط کمیسیون اعلام نشده است.

امروز همچنین  جیلانی فرهاد سخنگوی استاندار هرات گفت که عصر دیروز شنبه بر اثر انفجار مین جاسازی شده در 35 کیلومتری مرکز شهرستان ادرسکن یک کودک کشته و سه کودک دیگر زخمی شدند. کسی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته اما فرهاد گفت که کار طالبان است.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.