| کد خبر: 174378 |

۱۵ مهرماه صورت می‌گیرد:

◄ ورود قطار گردشگری «قلب ایران» از مرز ریلی سرخس

قطار «قلب ایران»، از مبدا مسکو حرکت و بعد گذر از کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان، ۱۵ مهر از طریق مرز ریلی سرخس وارد ایران خواهد شد.

تین نیوز

بیست و هفتمین قطار گردشگری خارجی عقاب طلائی ۱۵ مهرماه امسال از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این قطار که «قلب ایران» نام‌گذاری شده، از مبدا مسکو حرکت و بعد گذر از کشورهای قزاقستان، ازبکستان و ترکمنستان، ۱۵ مهر از طریق مرز ریلی سرخس وارد ایران خواهد شد.

براساس اطلاعات دریافتی از اداره کل برنامه‌ریزی و نظارت بر خدمات مسافری، در این قطار گردشگری، گردشگران کشورهای استرالیا، آلمان، ایتالیا، سنگاپور، آمریکا، مالزی و روسیه حضور دارند.

بر پایه این گزارش، در سفر گردشگران خارجی به ایران، شهرهای تهران، مشهد، کرمان، راین، یزد، اصفهان، شیراز، کاشان، اراک، شوشتر، شوش، ورسک و پل سفید بازدید شده و ضمن بازدید از جلوه‌های طبیعی کشورمان آشنایی بافرهنگ و تاریخ مردم ایران هم تجربه خواهد شد.

از سال ۹۳ قطارهای گردشگری، باهدف توسعه گردشگری و شناساندن راه‌آهن راه‌اندازی شده‌اند. شمار زیادی از گردشگران خارجی به‌وسیله این قطارها از نقاط مختلف کشورمان بازدید کرده‌اند.

این قطارها معمولا در مسیرهایی سیر می‌کنند که دارای بیش‌ترین جاذبه‌های گردشگری است و به عقیده فعالان حوزه گردشگری، حضور قطارهای گردشگری بین‌المللی در ایران، اقدام بسیار موثری در تبلیغ و جذب گردشگران خارجی به شمار می‌رود.

ازجمله این قطارها می‌توان به‌قطار هزار و یک‌شب و قطار گردشگری عقاب طلایی کرد.

قطار گردشگری عقاب طلایی، معروف به هتل پنج‌ستاره چرخ‌دار است و حدودا سه سال قبل ایران را در سفرنامه‌هایش وارد کرده و با مشخص کردن مسیر ویژه‌ی «جواهران پارسی»، ایران را به باشگاه مقاصد قطارهای پنج‌ستاره وارد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.