| کد خبر: 174377 |

مدیرکل راه‌آهن جنوب خبر داد:

◄ سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی در ایستگاه راه‌آهن اهواز

طرح TOD ایستگاه راه‌آهن اهواز بااعتباری نزدیک به ۱۵۰۰ میلیارد تومان از طریق بخش خصوصی در اهواز اجرا خواهد شد.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن جنوب، گفت: تکمیل خطوط ایستگاه بندر ماهشهر در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد، در این زمینه مذاکراتی با پتروشیمی بندر آزاد ماه‌شهر انجام دادیم که با مشارکت آن‌ها این پروژه را به اتمام برسانیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، عبدالکریم درویش‌زاده بابیان این‌که عملیات ساخت زیرگذر ایستگاه اهواز در حال انجام است افزود: امیدواریم این پروژه کدر بهمن‌ماه ۹۷ به اتمام رسیده و بهره‌برداری شود.

او اضافه کرد: بخش علائم گلوگاه باری این اداره‌کل که میان ایستگاه‌های میاندشت و سربندر قرار دارد، آغازشده و با تکمیل این بخش قبول و اعزام قطارهای اداره‌کل راه‌آهن جنوب راحت‌تر انجام خواهد شد.

وی یکی از حلقه‌های مفقوده در حمل بار در اداره‌کل راه‌آهن جنوب را تکمیل کمربندی نظامیه به میاندشت و خط دوم اهواز به اندیمشک دانست و یادآور شد: با تکمیل این خط حمل‌ونقل ریلی در این منطقه سهل‌تر و راحت‌تر خواهد شد.

درویش‌زاده بابیان این‌که از ایستگاه سر بندر به بندر امام زیرسازی خطوط به طول ۱۲‌کیلومتر انجام‌شده است، افزود: امیدواریم عملیات روز سازی نیز هرچه زودتر به پایان برسد.

وی با اشاره به این‌که حمل شمش تولیدی فولاد خوزستان از ایستگاه میاندشت به بندر امام و حجم آن امسال بیش از ۲.۵‌میلیون تن برآورد شده است، گفت: کشیدن خط دوم سر بندر به بندر امام جزو اولویت‌های این اداره‌کل قرار دارد و در نظر داریم که این ۱۲‌کیلومتر را تکمیل کنیم.

مدیرکل راه‌آهن جنوب با یادآوری این‌که برای رسیدن به هدف حمل ۱۵‌میلیون تن بار در سال‌۹۷ در حال رایزنی و مذاکره با برخی از شرکت‌ها هستیم، افزود: ازجمله اقداماتی که در این زمینه انجام‌شده است اتصال، ترمیم و بهسازی حدود ۱۰‌کیلومتر خط فرعی کارخانه روغن‌کشی ماهیدشت و اتصال خط انبارهای کارخانه کلهر به ریل است.

وی تشریح کرد: در این زمینه ادوات روسازی سوزن و ریل موردنیاز برای اتصال ۶۰۰‌متر خط فرعی را راه‌آهن جنوب تامین و به کارخانه کلهر تحویل داده است که با اجرای این پروژه، ظرفیت بارگیری این اداره‌کل یک‌میلیون تن افزایش خواهد یافت.

وی تشریح کرد: هم‌چنین به‌منظور افزایش ظرفیت کارخانه هزار دانه ادوات سوزن و خط موردنیاز برای احداث ۳۰۰‌متر خط فرعی را به این کارخانه تحویل داده و با تکمیل آن حدود ۵۰۰‌هزار تن به ظرفیت بارگیری منطقه افزوده خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.