| کد خبر: 174367 |

◄ تاکسی‌یاب «اوبر» چه خدماتی به رانندگان خود می‌دهد؟

این روزها رقابت شدیدی در بین اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب در دنیا به وجود آمده است. جذب مسافر، جذب راننده و حتی جذب رضایت مدیران شهری برای توسعه فعالیت‌ها بزرگ‌ترین میدان‌های رقابت این استارت‌آپ‌های پیشرو هستند.

تین نیوز

این روزها رقابت شدیدی در بین اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب در دنیا به وجود آمده است. جذب مسافر، جذب راننده و حتی جذب رضایت مدیران شهری برای توسعه فعالیت‌ها بزرگ‌ترین میدان‌های رقابت این استارت‌آپ‌های پیشرو هستند.

به همین دلیل دارا خسروشاهی مدیرعامل اوبر اعلام کرد:  این شرکت یک‌سری مزایا را برای رانندگان خود در نظر گرفته است.

اوبر در حال‌حاضر به یک‌سری از رانندگان خود در کشورهای اروپایی مزایایی ازجمله مرخصی خانوادگی با حقوق و مرخصی استعلاجی با حقوق اعطا می‌کند.

خسروشاهی در صحبت‌های اخیر خود گفت: کارمندان پاره‌‌وقت و موقتی به مزایایی نیاز دارند که حتی زمانی که یک شغل بهتر پیدا می‌کنند همچنان از آنها بهره‌مند شوند.

او گفت: اوبر قصد دارد مزایایی را به این رانندگان اعطا کند که بتواند برخی از معضلات آنها را کاهش دهد.

ازآنجاکه رانندگان اوبر به‌صورت شخصی و غیررسمی در اوبر فعالیت می‌کنند، از بسیاری از مزایای کارمندان رسمی بی‌بهره هستند، البته از طرفی مجبور به پرداخت مالیات و یک‌سری عوارض به مؤسسات کاریابی واسطه هم نیستند.

برای مثال بسیاری از کارمندان شرکت‌های آمریکایی مثل مایکروسافت، دراپ‌باکس، گوگل و ... مزایای خود را از مؤسسات کاریابی واسطه‌ای که آنها را در این کمپانی‌ها استخدام کرده‌اند دریافت می‌کنند.

البته این مزایا در مقایسه با کارمندانی که به‌صورت مستقیم توسط کمپانی استخدام‌شده‌اند خیلی کم‌ارزش‌تر هستند. در کشورهای عضو اتحادیه اروپا که قوانین کار متفاوتی دارد، اوبر به رانندگانی که در هشت هفته گذشته حداقل ۱۵۰ سفر داشته‌اند، یک‌سری مزایا اعطا می‌کند.

ازجمله این مزایا می‌توان به مرخصی خانوادگی با حقوق، پرداخت هزینه‌های درمانی و ازکارافتادگی که توسط سیستم خدمات درمانی آن کشور آنها را تحت پوشش قرار نمی‌دهد، اشاره کرد. شرکت اوبر هنوز زمان دقیقی را برای آغاز اعطای این مزایا به رانندگان خود اعلام نکرده است.

در ایران هم چند اپلیکیشن تاکسی‌یاب فعالیت می‌کنند؛ اما متأسفانه ارتباط راننده با این شرکت‌ها تماماً یک‌سویه است و شرکت‌ها بدون دادن کوچک‌ترین مزایایی تنها در برابر دریافت کمیسیون مسافر معرفی می‌کنند.

قیمت‌های ارزان اپلیکیشن‌های تاکسی‌یاب در ایران نه‌تنها باعث ایجاد مشکلاتی برای رانندگان این شرکت‌ها شده بلکه باعث ایجاد مشکلات زیاد برای تاکسی‌های سنتی و آژانس‌ها شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.