| کد خبر: 174288 |

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:

◄ ۷۵ طرح بندری چشم به راه سرمایه‌گذار

سازمان بنادر و دریانوردی ۷۵‌طرح برای پنج‌بندر کشور را در سایت خود جهت جذب سرمایه‌گذار معرفی کرده است. طبق اطلاعات مندرج در این سایت بنادر چابهار، امیرآباد، امام‌خمینی، بوشهر و انزلی طرح‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار معرفی شده‌اند.

تین نیوز

سرمایه‌گذاری هندی‌ها در بندر چابهار در حالی مطرح شد که ۷۵ طرح و پروژه بندری کشور همچنان در انتظار سرمایه‌گذار است.

به گزارش تین‌نیوز، سازمان بنادر و دریانوردی ۷۵‌طرح برای پنج‌بندر کشور را در سایت خود جهت جذب سرمایه‌گذار معرفی کرده است. طبق اطلاعات مندرج در این سایت بنادر چابهار، امیرآباد، امام‌خمینی، بوشهر و انزلی طرح‌هایی برای جذب سرمایه‌گذار معرفی شده‌اند. در بندر نوشهر چهار طرح، پایانه مسافری و صادراتی، فعالیت‌های صنعتی، مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی و سیلوی غلات به سرمایه‌گذاران معرفی شده است.

لیست پروژه‌های بندر انزلی از بندر نوشهر بیش‌تر است. طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی این سازمان هفت طرح را برای جذب سرمایه‌گذار معرفی کرده و جدولی را جهت معرفی جزئیات این طرح‌ها در سایت خود منتشر کرده است. پایانه صادراتی سیلویی غلات ۳۰‌هزار تنی، اولین طرحی است که در این جدول برای جذب سرمایه‌گذار معرفی شده است. پایانه صادراتی مخازن روغن خوراکی، پایانه صادراتی سردخانه، پایانه بسته‌بندی و سورتینگ، کشتی‌سازی، نیروگاه و مجتمع گردشگری مارینا نیز به عنوان طرح‌های دیگر بندر انزلی معرفی شده‌اند.

بندر امیر‌آباد نیز با لیست بلند بالایی از طرح‌ها و پروژه‌های نفتی و روغن نباتی در انتظار جذب سرمایه‌گذار است. بر اساس طرح‌ها و پروژه‌های این بندر، ۹ پروژه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی با مختصات متفاوت طراحی شده است. در عین حال در این بندر ۱۶ طرح مخزن نگهداری روغن خوراکی هم پیش‌بینی شده و سازمان بنادر منتظر اعلام آمادگی سرمایه‌گذار برای آنهاست.

در بندر امام‌ خمینی هم پلن احداث سه انبار چندمنظوره نگهداری کالاهای غیر غلات دیده شده که در صورت اعلام آمادگی و ورود سرمایه‌گذار اجرایی خواهد شد.

۱۰ طرح احداث مخزن نگهداری فرآورده‌های نفتی هم در بندر امام خمینی برای جذب سرمایه‌گذار معرفی شده است. برای این بندر هم هفت طرح مرکز لجستیک کانتینر دیده شده و مختصات و جزئیات آن برای جذب سرمایه‌گذار در سایت رسمی سازمان بنادر و دریانوردی کشور آمده است.

بندر شهید رجایی هم با ۱۱ طرح ترمینال لجستیک کالا و کانتینر در انتظار جذب سرمایه‌گذار خارجی است. این بندر همچنین برای اجرای هشت طرح در حوزه مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی هم منتظر تأمین اعتبارات از سوی سرمایه‌گذاران است.

این اطلاعات در حالی منتشر شد که نسبت به ورود سرمایه‌گذار جدید بندر چابهار که امروز دیگر در لیست فرصت‌های سرمایه‌گذاری سازمان بنادر نیست مطالبی طرح و اخباری درخصوص اعطای پروژه‌های این بندر به هندی‌ها مطرح شد و این اخبار با واکنش‌های زیادی همراه بود. در حالی که برخی مسئولان از تبعات مثبت ورود سرمایه‌گذاران هندی ابراز خرسندی کردند و آن را مطلع اتفاقات مثبت در این بندر ارزیابی کرده‌اند، برخی دیگر از کارشناسان به تجربیات قبلی مشارکت با این کشور اشاره دارند و بر این باورند که هندی‌ها، طبق تاریخ بدعهدند و در سرمایه‌گذاری چابهار نیز خلف وعده خواهند کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فعال امور دریایی ایران(فادا) 1 0

    به نظر شما اگر این 75 طرح واقعی بود و یا سودآور، سازمان بنادری که دائما به دنبال تاسیس انواع شرکتهای خصوصی وابسته، خصولتی و دولتی در انواع مختلف می باشد و منابع زیادی هم برای هزینه کرد دارد آن را فراخوان می زد؟