| کد خبر: 174130 |

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، راهکارهای خلاقانه‌ای توسط این سازمان برای توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در اصفهان پیش‌بینی ‌شده تا در آینده نزدیک ۱۰ درصد سفرهای شهری با دوچرخه انجام بشه. خلاقانه‌ترین راهکار شهردار قبلی اصفهان این بود که خودش بعضی از روزها با دوچرخه می‌رفت سرکار!

تین نیوز

به گفته معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان، راهکارهای خلاقانه ای توسط این سازمان برای توسعه فرهنگ دوچرخه سواری در اصفهان پیش بینی شده تا در آینده نزدیک ۱۰ درصد سفرهای شهری با دوچرخه انجام بشه. خلاقانه ترین راهکار شهردار قبلی اصفهان این بود که خودش بعضی از روزها با دوچرخه می رفت سرکار!

حتی بعضی وقت ها پا رو فراتر می ذاشت و سفرهای بین شهریش رو هم همراه معاونان و همراهاش با دوچرخه می رفت به طوری که در دوره حضور ایشون در شهرداری اصفهان درصد سابیدگی کشک زانو کارمندای شهرداری حدود ۷۴ درصد افزایش داشت.

اما از اونجایی که مردم ما تحت تأثیر این جور حرکات قرار نمی گیرن بنده می خوام دوتا راهکارخلاقانه تر پیشنهاد بدم که با اجرایی کردن اون ها می تونیم کاری کنیم ۱۰ درصد که هیچی، بالای ۹۰ درصد سفرهای شهری، بین شهری و حتی سفرهای خارج از کشوری هم با دوچرخه انجام بشه!

راهکار اول: ممنوعیت دوچرخه سواری

تجربه نشون داده که مردم ما کلا روحیه ممنوعه دوستی دارن و از چیزایی که در دسترسشون باشه گریزونن! مثلا فکر کردید چرا ملت سالی ماهی یه بار هم پای برنامه های تلویوزیون نمی شینن ولی واسه حریم سلطان و اوزل و موزل و گوزل سر و دست می شکنن؟

چون صداوسیما در دسترسشونه و هر وقت اراده کنن با روشن کردن تلویزیون می تونن برنامه هاشو ببینین ولی واسه دیدن برنامه های ماهواره باید هفت خان رستم رو طی کنن،

ریسیور بخرن، زنگ بزنن نصاب، اون وقت بده بشون، بیاد نصب کنه، پروگرام کنه و خلاصه کلی هزینه و زحمت که همش به یه باد بنده و کافیه دیششون یکم تکون بخوره!

تازه اگه در این مدت طرحی چیزی اجرا نشه و ماهواره شون رو جمع نکنن! خب این نشون می ده که ما کلا دوست دارم بریم سمت چیزایی که داشتنشون سخت و ممنوعه

راهکار دوم: همون همیشگی

همونطور که برای کاهش سفرهای غیرضروری خارجی عوارض خروج از کشور رو چند برابر کردن و بعدش قیمت دلار و بلیت هواپیما رو افزایشِ سه چهار برابری دادن به طوری که تور چهارشب و سه روزِ آنتالیا با صبحونه و ناهار و ترانسفر فرودگاهی که قبلا ۵۰۰ هزارتومن می شد الآن ۳۵۰۰ میشه، الانم برای کاهش استفاده مردم از خودروهای شخصی بهترین راه اینه که قیمت بنزین زیاد بشه. قیمت خودرو که خب خودبه خود با دلار رفته بالا و خدا رو شکر این از ماشین دار شدنِ کسایی که ماشین ندارن جلوگیری می کنه ولی مشکل اصلی ما با کساییه که متأسفانه ماشین دارن!

در این زمینه هم توصیه بنده به مسئولان محترم اینه: شما بنزین رو بکنید لیتری ۵۰۰۰ تومن؛ ما که هیچی آقازاده های خودتونم از فردا با دوچرخه مجبورن تردد کنن و خدا رو چه دیدید شاید در آینده ای نزدیک (مثلا تا ۱۴۰۰) کلا به عقب برگشتیم و برای رفت وآمد سوار چارپایان شدیم اصلا! (منتها ما الاغ سوار می شیم و دوستان خوش ژن سوار اسب اصیل ترکمن!)
 

اثر:احمدرضا کاظمی

منتشر شده در شماره 179 هفته نامه حمل ونقل

منبع: هفته نامه حمل و نقل
خواندنی ها

اخبار مرتبط

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

آخرین عناوین پربازدیدترین پربحث ترین
معرفی کتاب معرفی نشریه حمل ونقل روزنامه تین