| کد خبر: 174040 |

◄ فرودگاه قم جزو ۸ فرودگاه پرترافیک کشور می‌شود

سخنگوی شورای شهر قم ساخت فرودگاه در این استان را به عنوان شاهراه گذر ۱۷ استان ضروری دانست و گفت: فرودگاه قم می‌تواند جزو ۸ فرودگاه پرترافیک در کشور باشد.

تین نیوز

سخنگوی شورای شهر قم ساخت فرودگاه در این استان را به عنوان شاهراه گذر ۱۷ استان ضروری دانست و گفت: فرودگاه قم می‌تواند جزو ۸ فرودگاه پرترافیک در کشور باشد.

محمود مسگری در گفتگو با خبرنگار «حمل‌ونقل» ساخت فرودگاه در قم را با توجه به ویژگی این استان ضروری دانست و افزود: شهر قم شاید به لحاظ قطب مذهبی با مشهد قابل قیاس نباشد اما ویژگی‌هایی دارد که می‌تواند خود را به‌عنوان دومین قطب شهر مذهبی توسعه دهد، از همین رو اتمام ساخت فرودگاه قم یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌ها برای تحقق این اتفاق است.

او در ادامه وجود یک فرودگاه محلی در استان قم که شاهراه  ۱۷ استان کشور است را مستلزم همراهی دولت اعلام کرد و گفت: وجود فرودگاه در استان قم می‌تواند نقطه عطفی برای جذب گردشگر مذهبی باشد و از سوی دیگر این استان دارای مراکز علمیه است که خود نقش بسیار زیادی در جذب مسافر دارد.

سخنگوی شورای شهر قم به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی امام به این استان اشاره داشت، یادآور شد: درست است که شهر قم به فرودگاه امام‌خمینی نزدیک است و حتی شاید دسترسی قمی‌ها به فرودگاه امام به نسبت مردم استان تهران راحت‌تر باشد اما احداث یک فرودگاه در قم می‌تواند این فرودگاه را به هشت‌فرودگاه برتر کشور بعد از فرودگاه‌هایی مانند مشهد، کیش، اصفهان، شیراز و... برساند.

او می‌گوید: ایجاد مراکز تفریحی، گردشگری، اقامتی و غیره در شهر فرودگاهی قم می‌تواند جذب گردشگر به استان را تسهیل کند. سخنگوی شورای شهر قم  در پاسخ به این سوال که در حال حاضر سهامداران فرودگاه قم به شورای شهر مراجعه می‌کنند یا خیر؟ توضیح داد: بله افرادی برای حل مشکلشان و پس گرفتن پول‌هایی که در پروژه ساخت فرودگاه به‌عنوان سهامدار به سرمایه‌گذار داده‌اند به ما در شورا مراجعه می‌کنند، اما با توجه به این‌که بحث در مراجع قضایی در حال پیگیری است، دیگر کمکی از دست ما برنمی‌آید.

او دو مسئله مهم را دلیل توقف و طولانی شدن پروژه ساخت فرودگاه در قم می‌داند و می‌گوید: در ابتدا یکسری از اراضی که بخش خصوصی برای احداث فرودگاه روی آن کارکرده بود معارض پیدا کرد که باعث ایجاد مشکلات بسیاری برای ادامه ساخت فرودگاه شد و دیگر بحث فروش سهام به مردم بود که باعث شد عده‌ای پول خود را از دست بدهند و از بخش خصوصی نیز شکایت کنند.

مسگری خاطرنشان می‌کند: بخش خصوصی به‌جای راه‌اندازی مجموعه فرودگاهی و ادامه دادن زیرساخت‌های اولیه فرودگاه مانند باند، به حاشیه ورود کرد و این مسئله باعث شد سهامداران بروند از این شرکت سرمایه‌گذار شکایت کنند.

این عضو شورای شهر قم معتقد است: مدیران استان و نمایندگان به این بخش خصوصی که شاید در مراحلی توان اجرایی نداشت و به دنبال سرمایه‌گذار خارجی بود بیش‌تر کمک و حمایت کند. در برهه‌ای از زمان قرار بود دو شرکت چینی و روسی به‌صورت فاینانس در ساخت این فرودگاه مشارکت کنند و حتی آقای لاریجانی هم ورود سرمایه‌گذار خارجی را پیگیری می‌کرد اما با مشکلات به وجود آمده این موضوع بی‌نتیجه ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.