| کد خبر: 174032 |

برگزاری مراسم گرامیداشت یاد شهدای حادثه تروریستی اهواز در مترو تهران؛

◄ این شکوه هم چنان جاری‌ است

برگزاری آیین دمام‌زنی و نواخته شدن مارش نظامی در ابتدای این مراسم یکی دیگر از بخش‌های آیین شکوه جاری بود.

تین نیوز

معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدای حادثه تروریستی شهر اهواز، هم‌زمان با برگزاری مراسم تشیع این شهدا در استان خوزستان؛ با عنوان «شکوه جاری» برگزار کرد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از شرکت بهره‌برداری متروی تهران، هم‌زمان با تشیع شهدای حادثه تروریستی اهواز معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران با همکاری ارتش جمهوری اسلامی ایران مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با احترام به شهدای حادثه تروریستی اهواز را با عنوان «شکوه جاری» در ایستگاه متروی امام و با حضور مردم و خانواده شهید احمد منصوری، از شهدای دفاع مقدس برگزار کرد.

اهدای شاخه گل توسط مسافران مترو به نماد شهیدان در ایستگاه مترو امام از جمله این برنامه‌ها بود. احسان بیسادی معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران در خصوص برگزاری برنامه «شکوه جاری» گفت: شهدای دفاع مقدس از جمله اسطوره‌ها و نام آوران ما در همه اعصار هستند و برگزاری برنامه‌های این‌چنینی تنها زنده نگه‌داشتن یاد این عزیزان است.

وی هدف از اجرای این برنامه را ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس هم چون ایثار، جهاد، شهادت و افزایش آشنایی شهروندان بازندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاع مقدس عنوان کرد و در ادامه با اشاره به ماجرای تروریستی اهواز گفت: برنامه «شکوه جاری» به عنوان اولین گرامیداشت برای این شهدای عزیز هم‌زمان با تشییع این عزیزان در شهر اهواز برگزار شد.

این مراسم در واقع تنها سهم کوچکی است که در واقع بضاعت ما است و جای بسی خوشبختی ست که مردم عزیز هم در اجرای این برنامه فرهنگی با اهدای شاخه گل به مقام شامخ شهدای والامقام ادای احترام کردند.

برگزاری آیین دمام‌زنی و نواخته شدن مارش نظامی در ابتدای این مراسم یکی دیگر از بخش‌های آیین شکوه جاری بود. برنامه شکوه جاری باهدف گرامی داشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اهواز و شهدای دفاع مقدس با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران در ایستگاه امام برگزار شد. این برنامه به مدت چهار روز در ایستگاه‌های میدان امام، میدان آزادی، شهدا و تئاتر شهر برگزار می‌شود.

در این مراسم نماد قاب آینه مزار شهدا در ابعاد پنج‌متری به صورت گرافیک محیطی طراحی و اجراشده است و حاضران در مراسم با اهدای گل به مقام شهدای تروریستی اهواز و شهدای هشت سال دفاع مقدس یاد این عزیزان را گرامی می‌دارند.

در این مراسم روزانه بیش از دو‌هزار شاخه گل‌رز برای گرامی ‌داشت یاد و خاطره این شهدا توسط شرکت‌کنندگان در این برنامه که از مسافران مترو هستند بر روی نماد طراحی‌شده قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.