| کد خبر: 174015 |

◄ ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه مراکز اسقاط، بلااستفاده مانده است

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از ضرر این مراکز در پی ممنوعیت واردات خودرو از تیر‌ماه خبر داد.

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده از زیان این مراکز در پی ممنوعیت واردات خودرو از تیر‌ماه خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، مصطفی جودی گفت: هم‌زمان با ممنوعیت واردات خودرو گواهی‌های اسقاط تولیدی در مراکز اسقاط خودرو نیز بی‌مشتری مانده  و باعث ضرر و زیان این واحدها شده است.

او به خصوصی بودن این مراکز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار گواهی اسقاط بدون استفاده در مراکز اسقاط خودرو وجود دارد که با توجه به نرخ دولتی دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی هر گواهی، حدود ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه مراکز اسقاط بلوکه شده و بلااستفاده مانده است.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی دولت باید منابع مستقل و پایداری برای اسقاط و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده پیش‌بینی کند.

جودی گره زدن اسقاط خودروهای فرسوده به واردات خودرو را اشتباه برشمرد و اذعان داشت:  طبق استانداردهای جهانی ما باید بیش از تعداد خودروهایی که هرساله شماره‌گذاری و وارد چرخه حمل‌ونقل می‌شوند، اسقاط خودروهای فرسوده را داشته باشیم در حالیکه در عمل چند ماهی است که اسقاط خودرو کاملا متوقف شده است.

او تشریح کرد: قبلا واردکنندگان خودرو به ازای واردات هر دستگاه خودرو، چهار تا هشت دستگاه خودروی سواری فرسوده را از رده خارج می‌کردند و در این فرایند مراکز اسقاط، خودروهای سواری فرسوده را از مردم خریداری و اسقاط می‌کردند و گواهی اسقاط آن را به واردکنندگان خودرو می‌فروختند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.