| کد خبر: 174005 |

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان خبر داد:

◄ تردد بیش از ۱۷ میلیون وسیله نقلیه درمحورهای استان زنجان

استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۶ را در کشور داراست.

تین نیوز

ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان از تردد بیش از ۱۷‌میلیون وسیله نقلیه درمحورهای استان زنجان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای زنجان گفت: با توجه به آمار موجود، تعداد تردد در آزادراه‌های زنجان که شامل مسیر رفت‌وبرگشت آزادراه زنجان-قزوین و آزادراه زنجان-تبریز می‌شود جمعا ۱۰.۴۵۱.۶۵۶ تردد است که حدود ۶۰‌درصد از کل تردد در محورهای استان است.

دست‌نشان تصریح کرد: با توجه به کنترل تردد وسایل نقلیه با ۷۴‌دستگاه تردد شمار برخط در محورهای بین‌شهری استان، در شهریورماه سال جاری تعداد ۱۷.۵۵۴.۹۸۴ تردد وسیله نقلیه در ۳۷‌مقطع از محورهای مواصلاتی دارای تردد شمار برخط فعال استان زنجان (۷۴ مسیر به‌صورت رفت‌وبرگشت) ثبت‌شده ‌است.

وی افزود: در این مدت تعداد ترددها در جاده‌های کشور حدود ۶۹۴‌میلیون تردد بود که استان زنجان با این میزان تردد رتبه چهاردهم کشور را داراست.

بیش‌ترین تردد در آزادراه قزوین-زنجان با ۷۷۲.۲۳۲ تردد و محور بیجار-زنجان با ۴۵۵.۰۰۹ تردد و کم‌ترین تردد در محور تکاب-دندی ۱۹.۰۴۱ با جابه‌جایی صورت گرفته است.

وی بیان این‌که نرخ جریان تردد وسایل نقلیه سنگین در کل محورهای مواصلاتی استان زنجان در این مدت ۵۶‌وسیله نقلیه سنگین در ساعت بوده است، گفت: درحالی‌که میانگین کشوری این نرخ ۵۲ وسیله نقلیه سنگین بوده و استان زنجان رتبه ۱۲ را در کشور داراست. هم‌چنین ۱۷‌درصد از کل تردد وسایل نقلیه به وسایل نقلیه سنگین اختصاص داشته است (با ۳.۰۲۹.۰۷۴ وسیله نقلیه سنگین) درحالی‌که میانگین کشوری ۱۲‌درصد بود و استان زنجان در رتبه نهم کشور از حیث درصد تردد وسایل نقلیه سنگین در جاده‌ها قرار دارد.

استان زنجان در خصوص نرخ جریان تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، رتبه ۱۶ را در کشور داراست.

بیش‌ترین نرخ جریان تردد در آزادراه زنجان-قزوین با ۱۱۵۴ تردد در ساعت و کم‌ترین نرخ تردد در محور تکاب-دندی با ۲۹ تردد در ساعت صورت گرفته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.