| کد خبر: 173997 |

◄ افتتاح اولین پروژه طرح جامع ریلی تهران، با همکاری مشاوران خارجی

مجریان «طرح جامع ریلی تهران» برای مکان‌یابی ایستگاه‌های دوم و سوم راه‌آهن تهران معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با همکاری یک شرکت مشاور خارجی به نام شرکت تیترا «TITRA» و شرکت راه‌آهن با همکاری شرکت مشاور خارجی اَرِپ «AREP» هستند.

تین نیوز

مجریان «طرح جامع ریلی تهران» برای مکان‌یابی ایستگاه‌های دوم راه‌آهن تهران در محدوده جنوب غرب میدان آزادی و ایستگاه سوم آن، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با همکاری یک شرکت مشاور خارجی به نام شرکت تیترا «TITRA» و شرکت راه‌آهن با همکاری شرکت مشاور خارجی اَرِپ «AREP» هستند.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن در گفت‌وگو با خبرنگار ما در این‌باره گفت: نزدیک بودن به پایانه مسافربری غرب، فرودگاه مهرآباد و ایستگاه مترو از فاکتورهای مهم در مکان‌یابی ایستگاه دوم راه‌آهن بوده است.

لیلا موسوی افزود: یکی از اصول مهم سیستم حمل‌ونقل ترکیبی دنیا، اتصال راه‌آهن به متروی شهری است؛ چراکه به این واسطه سیستم‌های ریلی درون و برون‌شهری یکپارچه می‌شوند و مسافران در دروازه‌های کلان‌شهرهایی که هر لحظه با معضل ترافیک و آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، رها خواهند شد.

موسوی هم‌چنین شیوه تامین سرمایه این پروژه‌ را مشارکت‌ بخش خصوصی عنوان کرد و اضافه کرد: به‌طور کلی لازم است که در کشور به سمت انتقال ایستگاه‌های راه‌آهن به مرکز تجمع‌های اصلی شهر برویم و هم‌چنین به‌منظور رفاه حال مسافران و استفاده بیش‌تر از حمل‌ونقل ریلی، ایستگاه‌ راه‌آهن در کلان‌شهرهایی مثل تهران را چندخطه کنیم.

لازم به توضیح است که نادر محمدزاده، مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران نیز مزایای جانمایی ایستگاه راه‌آهن تهران در غرب این شهر را علاوه‌بر نزدیکی به مترو، ایستگاه بی‌آرتی و فرودگاه، محل تردد قطار‌های سریع‌السیر و قطار‌ حومه‌ای تهران- اسلامشهر- رباط‌کریم- پرند عنوان کرد و افزود: این ایستگاه قابلیت اتصال به فرودگاه امام‌خمینی و فرودگاه مهر‌آباد را نیز خواهد داشت و به این منظور قرار است۲۰ هکتار از اراضی ارتش در اختیار شرکت راه‌آهن قرار گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.