| کد خبر: 173952 |

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ خبر داد:

◄ آمادگی کامل پلیس راهور برای فصل بازگشایی مدارس

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک این پلیس اعلام کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی با تمام توان محدوده مدارس تهران را تحت پوشش دارد.

تین نیوز

  پلیس راهنمایی و رانندگی تا 15 مهر در آماده‌باش کامل است و در محورهای منتهی به مدارس حضورداشته و در صورت نیاز، دانش‌آموزان را از محل پیاده شدن از سرویس تا درِ مدرسه همراهی می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، سرهنگ مسعود جبارزاده به والدین دانش‌آموزان توصیه کرد: حتی‌المقدور از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و در صورتی که قصد استفاده از سرویس مدارس رادارند، حتما از سرویسی استفاده کنند که مجوز داشته و بر آن خودرو برچسب سرویس مدرسه نصب‌شده باشد. اگر خانواده‌ها قصد استفاده از خودروی شخصی دارند، زمان سفر خود را مدیریت کرده و از شتاب پرهیز کنند. هم‌چنین بستن کمربند ایمنی برای تمامی سرنشینان خودرو الزامی است.

راننده‌های خودرو از توقف در معابر منتهی به مدرسه حتی برای لحظاتی پرهیز کنند زیرا این کار باعث اختلال در رفت‌وآمد می‌شود و جریان ترافیک را متاثر می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در سال جاری مقررشده که در مدارس از پلیس مدرسه استفاده شود، در این رابطه اظهار کرد: پلیس مدرسه به دانش‌آموز یا فردی گفته می‌شود که پس از احراز صلاحیت و کسب آموزش‌ها و مهارت‌های لازم، وظیفه هدایت و راهنمایی دانش‌آموزان دررفت و آمد و هم‌چنین تشویق آن‌ها به احترام به قانون و رعایت مقررات و حفظ نظم و انضباط را به عهده می‌گیرد.

محدوده فعالیت پلیس مدرسه در تقاطع‌ها و معابر اطراف آموزشگاه‌ها و در عبور از عرض معابری است که دانش‌آموزان به‌صورت دسته جمعی برای گردش‌های علمی و نظایر آن حضور پیدا می‌کنند.

امیدواریم که مسئولان مدارس در این زمینه با پلیس همکاری موردنیاز را داشته باشند و با هماهنگی‌های لازم در سال جاری شاهد شکوفایی و تقویت پلیس مدرسه باشیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.