| کد خبر: 173948 |

◄ توزیع مخازن بازیافت در هیات‌های عزاداری منطقه سه

شهرداری منطقه سه، برای حفظ پاکیزگی محیط شهری، اقدام به جمع آوری پسماندهای خشک هیات‌های عزاداری شمال تهران می‌کند.

تین نیوز

معاون خدمات شهری و محیط زیست، گفت: برای کاهش اثرات مخرب رهاسازی پسماندهای خشک در فضاهای شهری، مخازن و کیسه‌های زباله مخصوص تفکیک از مبدا در میان هیات‌های عزاداری توزیع می‌شود.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه سه، عدالت امیرزاده افزود: توزیع این کیسه‌ها و مخازن در راستای جمع‌آوری پسماندهای خشک تجزیه‌ناپذیر نظیر ظروف و لیوان‌های یکبار مصرف، کاغذهای بسته بندی مواد خوراکی مانند کیک و... جلب مشارکت عزاداران و سوگواران حسینی در حفظ پاکیزگی شهر است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه، با اشاره به توزیع 60‌مخزن 110‌لیتری، 60‌مخزن 240‌لیتری، ‌00 کارتن پلاست و 100‌کیلو نایلکس میان هیات‌های عزاداری و تکیه‌ها ابراز کرد: همه ساله در ایام دهه‌محرم و به هنگام توزیع نذورات مردمی در بین عزاداران با حجم انبوهی از پسماندهای خشک خصوصا پسماندهای خشک تجزیه ناپذیر مواجه هستیم که علاوه بر زشت کردن منظر شهری موجب تخریب محیط‌زیست و آلودگی محیط شهری می‌شود.

امیرزاده افزود: با وجود این‌که در ایام عزاداری شاهد افزایش 10‌برابری پسماندهای خشک هستیم اما با تلاش تمامی نیروهای زحمتکش واحدهای خدمات شهری، فضای سبز و پسماند چهره تمیز شهر حفظ شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه سه، با بیان این‌که عوامل اداره بازیافت در مساجد، هیات‌های عزاداری حضور یافته و در خصوص تفکیک بهینه پسماندهای خشک و تر توضیحاتی را به عزاداران ارائه می‌دهند و بین آنان کیسه‌های مخصوص آبی رنگ توزیع می‌کنند، گفت: خودروهای ویژه بازیافت نیز در ساعات مقرر برای جمع آوری پسماندهای خشک در مساجد و هیات‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: استفاده از ظروف چند بار مصرف به جای ظروف یکبار مصرف، استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی به جای ظروف پلاستیکی و تفکیک پسماندهای غذا از ظروف و بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای از جمله نکاتی است که آموزشگران به عزاداران تشریح می‌کنند.

امیرزاده گفت: آموزش تفکیک پسماند به صورت مستمر در مساجد، مدارس، سراهای محله، انجمن‌های خیریه‌، سازمان‌ها و ادارات دولتی و خصوصی‌، واحدهای تجاری و منازل مسکونی با استفاده از آموزشگران در سطح محلات اجرا می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.