| کد خبر: 173920 |

◄ اتوبوس‌های «اسکانیا» چقدر ایمن هستند؟

این منبع آگاه درباره وضعیت تأمین قطعات اسکانیا در ایران گفت: ما فرزندان سیمرغ هستیم و آن زمانی که تحریم نبودیم قطعات اسکانیا در ایران موجود نبود و حالا که مجدداً در دوره تحریم قرار داریم قطعات یدکی در دسترس نیست و مجبوریم از قطعات چینی استفاده کنیم.

تین نیوز

یک منبع آگاه در بخش مسافری در خصوص وضعیت ایمنی ناوگان مسافری توضیحاتی را ارائه داد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار تین نیوز، گفت: اتوبوس‌هایی که در ناوگان  اتوبوس‌رانی سرویس می‌دهند اسکانیا، ولو و بنز هستند اما غالب اتوبوس‌های موجود در بخش مسافری اسکانیا هستند که در کلاس‌های مختلف موجود است.

وی در خصوص وضعیت ایمنی اسکانیا در ایران، گفت: مشکلاتی وجود دارد و برای همین گاهی آتش می‌گیرند و می‌سوزند با این‌حال استاندارد اسکانیا در ایران اکنون نسبتاً بهتر شده است ضمن اینکه شرایط موجود ایران را باید با دارایی‌هایش سنجید و مثلاً اگر اسکانیا را با پراید مقایسه کنیم صد درصد وضعیت ایمنی اسکانیا بیشتر است.

او در خصوص اینکه چرا اسکانیا در اروپا یک خودروی موفق و ایمن است و در ایران در گروه خودروهای شامل حوادث متعدد است، گفت: نباید فقط وضعیت خودرو را دید، اروپا صاحب استانداردهایی در بخش حمل‌ونقل است که ما نداریم، وضعیت جاده، راه، آرامش و استراحت راننده در اروپا با ایران متفاوت است.

وی گفت: برای مثال در حادثه نطنز که شاهد هستیم تانکر در دل اتوبوس می‌آید نشانه بحران در وضعیت روحی راننده است و مشکلات روحی-روانی رانندگان اکنون ضریب ایمنی را کاهش داده است.

این منبع آگاه درباره وضعیت تأمین قطعات اسکانیا در ایران گفت: ما فرزندان سیمرغ هستیم و آن زمانی که  تحریم نبودیم نیز قطعات اسکانیا در ایران موجود نبود؛ حالا که مجدداً در دوره تحریم قرار داریم قطعات یدکی در دسترس نیست و مجبوریم از قطعات چینی استفاده کنیم.

او گفت: بر این اساس وضعیت فنی اتوبوس‌های اسکانیا در ایران نه خیلی خوب و نه خیلی بد است؛ در استاندارد روز نیستیم اما در مقایسه با حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی به‌روزتر هستیم. ماشین‌هایی که اکنون در جاده‌ها تردد می‌کنند با حداقل امکانات سرویس جاده‌ای در حال ترد هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگر سیستم ترمز خودکار و هشدار خروج از خط برای اتوبوس ها و تریلر ها و سایر خودرو های سنگین اجباری شود حوادث کاهش شدیدی پیدا میکند!