| کد خبر: 173906 |

◄ تلاش برای حذف حق امتیاز از پروازهای اربعین

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ دلار، هزینه هندلینگ در فرودگاه‌های عراق، تغییرات در بدنه دولت عراق را از دلایل افزایش نرخ بلیت اربعین اعلام کرد.

تین نیوز

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نرخ دلار، هزینه هندلینگ در فرودگاه‌های عراق، تغییرات در بدنه دولت عراق را از دلایل افزایش نرخ بلیت اربعین اعلام کرد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از تسنیم، مقصود اسعدی‌سامانی درباره افزایش قیمت بلیت اربعین گفت: بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی تاکنون نتوانسته‌اند ارز 8000 تومانی نیمایی دریافت کنند این در حالی است که در سال گذشته دلار3820 تومانی به ایرلاین ها داده شد.

او دیگر علل افزایش نرخ بلیت را این‌چنین برشمرد: هزینه هندلینگ در فرودگاه‌های عراق ، منفک شدن سازمان هواپیمایی کشوری عراق از وزارت حمل‌ونقل این کشور و الحاق آن به‌عنوان زیرمجموعه نخست‌وزیری، افزایش نرخ‌های جدید هندلینگ نشست‌وبرخاست هواپیما نسبت به سال گذشته، افزایش هزینه‌های تامین قطعه و تعمیر هواپیما،خالی برگشتن پروازهای برگشت در زمان اعزام زائران و هم‌چنین خالی بودن پروازهای رفت در زمان بازگشت زائران به کشور از دیگر دلایل تاثیر گذار بر افزایش نرخ بلیت پروازهای اربعین است.

این مقام مسئول تاکید کرد: عراقی‌ها از پروازهای ایرانی به ازای هر صندلی 20دلار  حق امتیاز (royalty) دریافت می‌کنند و در حال مذاکره هستیم تا در ایام اربعین دریافت رویالیتی را حذف کنیم.

نرخ نهایی سفر تهران-نجف-تهران و تهران-بغداد-تهران دومیلیون و ۲۰۰ هزار تومان که یک‌طرف مسیر نصف این قیمت و برای مشهد -نجف-مشهد و مشهد-بغداد-مشهد این عدد ۲میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است که برای یک‌طرف مسیر این میزان یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود که از دوم تا 12 آبان اعمال خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.