| کد خبر: 173617 |

◄ روایت سردار مهری از جان باختن 6 تن از اعضای یک خانواده سر صحنه تصادف

با توجه به شرایط خاص دهه سوم شهریور براساس دستور فرماندهی ناجا هزار خودرو و پنج هزار نیرو از سایر بخش‌ها به کمک پلیس‌راهور آمده و تا پایان شهریور دراختیار مجموعه پلیس‌راه و راهور هستند.

تین نیوز

سردار تقی مهری، رئیس پلیس‌راهور ناجا بابیان این‌که شهریورماه یکی از پرترددترین و پرتصادف‌ترین ماه‌های سال است گفت: با توجه به شرایط خاص دهه سوم شهریور براساس دستور فرماندهی ناجا هزار خودرو و پنج هزار نیرو از سایر بخش‌ها به کمک پلیس‌راهور آمده و تا پایان شهریور در اختیار مجموعه پلیس‌راه و راهور هستند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایلنا، سردار مهری در نشست خبری خود با اشاره به علل تصادفات از اوایل شهریور تا امروز گفت: بیشترین علل وقوع تصادف در چندروزه اخیر سرعت غیرمجاز و سبقت بوده که 35 درصد از تصادفات را شامل می‌شود. همچنین عدم توجه به جلو خستگی و خواب‌آ‌لودگی از دیگر علل تصادفات در این ایام بوده است.

به گفته سردار مهری، یکی از سخت‌ترین تصادفات در این ایام در محور سبزوار به سمت شاهرود اتفاق افتاده که یک دستگاه خودروی سواری به علت عدم توجه به جلو در ساعت 11 ظهر واژگون شده و متأسفانه 6 نفر از اعضای یک خانواده در سر صحنه جان خود را ازدست‌داده و یک نفر دیگر نیز در بیمارستان فوت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: در 23 روز اخیر از نظر آمار تصادفات در سر صحنه 2.5 درصد نسبت به سال گذشته آمار جان‌باختگان کمتر شده و این درحالی است که 15 درصد در این ایام نسبت به سال گذشته افزایش سفر داشتیم. همچنین 47 درصد از تصادفات در ساعت بین 16 تا 24 به وقوع پیوسته و 66 درصد از تصادفات منجر به فوت در 30 کیلومتری شهرها بوده است.

سردار مهری بابیان اینکه 30 کیلومتری شهرها منطقه خطر است، تأکید کرد: رانندگان باید با هوشیاری بیشتری در این منطقه تردد کنند، چراکه راه‌های فرعی و اصلی در این منطقه بیشتر واقع‌شده و همین امر خطر تصادفات را افزایش می‌دهد.

رئیس پلیس‌راهور خاطرنشان کرد: به رانندگان توصیه می‌کنم در رفت‌وبرگشت در طول سفر از وسیله‌نقلیه اطمینان داشته و وسیله‌نقلیه را ازنظر فنی، موتور، سیستم روشنایی، خنک‌کننده چک کرده و مدارکی مانند بیمه، کارت خودرو و ... را برابر قانون همراه داشته باشند. همچنین توجه به علائم و خط‌کشی‌ها از دیگر توصیه‌های مهم ما است.

سردار مهری بابیان اینکه در این ایام سفرهای شهری کاهش پیداکرده و سفرهای عزاداری آغازشده از پیش‌بینی افزایش سفرها به‌دلیل ایام عزاداری خبر داد.

او با تأکید براینکه بستن کمربند ایمنی در جاده‌های برون‌شهری برای همه اعضای خودرو لازم است، گفت: بستن کمربند ایمنی در پیشگیری از مجروح شدن و جان‌باختن سرنشینان خودرو بسیار مؤثر بوده است. بستن کمربند ایمنی در وسیله‌نقلیه عمومی مانند اتوبوس هم مانند خودروهای سواری لازم و اجباری است. همچنین به رانندگان توصیه می‌کنیم از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کنند.

سردار مهری بابیان اینکه طرح تابستانه هم‌زمان با بازگشایی مدارس از 10 شهریور تا پایان شهریور مرحله اول آن اجرایی می‌شود و از اول مهر تا 15 مهر مرحله دوم این طرح را برگزار می‌کنیم خاطرنشان کرد: همچنین در مرحله دوم طرح ترافیکی عملیات عمرانی از ابتدای مهر تا 15 مهر متوقف می‌شود. هماهنگی خوبی درخصوص سرویس مدارس با وزارت آموزش‌وپرورش و شهرداری‌ها انجام‌شده است و از همه اولیا و مربیان درخواست داریم تا از سرویس مدارس دارای برچسب استفاده کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.