| کد خبر: 173566 |

هم‌زمان با ورود چهارمین قطار گردشگری، تاکید شد:

◄ ترانزیت خرما و سیمان در دستور کار راه‌آهن کرمان

هم‌زمان با ورود چهارمین قطار گردشگری از ابتدای سال جاری، ترانزیت خرما و سیمان در دستور کار راه‌آهن کرمان قرار گرفت.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن کرمان با اشاره به این‌که در تیرماه امسال ۱۴۰۰ متر بهسازی خطوط در این منطقه انجام‌شده است، افزود: در نظر داریم تا پایان امسال هشت کیلومتر بهسازی در این منطقه انجام دهیم.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن‌ جمهوری اسلامی ایران، محمدرضا فیروزکوهی بابیان این‌که به‌منظور افزایش جذب بار در سال گذشته هشت‌هزار و ۱۵۰‌متر از خطوط آنتنی و فرعی خط فولاد بوتیا بازسازی شد، اضافه کرد: در چهار ماه ابتدایی امسال ۳۵۰۰‌متر از این خط بهسازی شده و امیدواریم در نیمه اول امسال، بهسازی این خط تکمیل شود.

فیروزکوهی با یادآوری این‌که ۹۵‌درصد از خط فولاد زرند ایرانیان در سال ۹۶‌به اتمام رسیده است، ابراز امیدواری کرد: تا پایان شهریورماه امسال به‌شرط این‌که اداوات و مصالح بهسازی به این اداره‌کل برسد، بهسازی این خطوط تکمیل خواهد شد.

ادامه پروژه‌های مشارکتی

مدیرکل راه‌آهن کرمان در ادامه ساخت خط کارخانه فولاد جلال‌آباد را ازجمله پروژه‌های مشارکتی اداره‌کل راه‌آهن کرمان خواند و گفت: زیرسازی این خطوط در سال ۹۷ آغاز شد که ۱۰‌درصد پیشرفت داشته و طبق برنامه زمان‌بندی باید زیرسازی این خط تا پایان سال از سوی فولاد انجام شود تا بتوانیم اقدامات روسازی را انجام دهیم.

وی با اشاره به کمبود نقدینگی در پروژه‌های سرمایه‌ای، افزود: بخش عمده پروژه‌ها تا ۹۵‌درصد انجام‌شده و این در حالی است که پیشرفت ریالی آن‌ها کم‌تر از ۳۰ درصد بوده است.

فیروزکوهی افزود: در بخش خط حدود ۳‌میلیارد تومان اعتبار به ما اختصاص داده‌شده است که بعد از برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار، کار آغاز خواهد شد.

فیروزکوهی با اشاره این‌که تمام بازسازی‌ها و بهسازی‌ها در این منطقه موجب افزایش سرعت حمل بار و ایمنی و ظرفیت در این خطوط می‌شود، اضافه کرد: پیگیری‌های متعددی برای جذب بار ترانزیت انجام‌شده، ازاین‌رو در نظر داریم که بخشی از این بار به شکل ریلی از کرمان به کشورهای آسیای میانه منتقل شود که یکی از این بارها محموله شکر بود.

وی از آمادگی برای ترانزیت خبر داد و خاطرنشان کرد: در نظر داریم تا ترانزیت خرما و سیمان را نیز در برنامه خود قرار دهیم.

مدیرکل راه‌آهن کرمان با اشاره به ورود بیست و پنجمین قطار گردشگری در خردادماه امسال گفت: این چهارمین قطار گردشگری بود که از ابتدای امسال وارد استان کرمان شد.

وی از انجام پیگیری‌‌‌های متعدد برای ایجاد قطار حومه‌ای و پوشش کل استان خبر داد و افزود: مطالعات و ظرفیت سنجی دراین‌باره در حال انجام است و امیدواریم با ظرفیت سنجی مناسب، این قطار راه‌اندازی شود.

فیروزکوهی با تاکید بر این‌که تحریم‌ها تاکنون هیچ مشکلی برای این منطقه به وجود نیاورده است، گفت: تامین قطعات از بخش ناوگان صورت می‌گیرد و ما در این زمینه مشکلی نداریم.

وی درعین‌حال یادآور شد: به‌منظور استفاده بیش‌تر و بهره‌وری مناسب از شاغلین مشاغل سخت، تلاش کردیم که در فصل گرما زمان کاری را تغییر داده، هم‌چنین لکوموتیو کولر داری برای تحمل گرما به آن‌ها اختصاص دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.