| کد خبر: 173544 |

◄ کنترل سفید بالک با آبشویی و روغن پاشی درختان منطقه سه

در راستای کنترل سفید بالک و حفظ سلامت درختان که منجر به افزایش زیبایی بصری شهری می‌شود طرح آبشویی و روغن پاشی درختان منطقه سه در فصل گرما اجرا شد.

تین نیوز

شهرداری منطقه سه، گفت: با شروع فصل رشد و سیکل زندگی این آفت که بسته به درجه حرارت محیط از 20 روز تا یک ماه است عملیات پایش از کانون‌های آلوده که از قبل شناسایی‌شده بود آغاز و جهت مانیتورینگ آفت، رل زرد و کارت زرد بر روی درختان سطح محدوده نصب شد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه سه، مصطفی سلیمی افزود: و به علت اهمیت مسائل زیست‌محیطی در ابتدا نقشه کانون آفت سفید بالک تهیه شد و در ادامه فعالیت‌هایی از قبیل جمع‌آوری و حذف تنه جوش و پاجوش‌های درختان توت و زیتون و بقایای گیاهی از پیرامون درختان، حذف علف‌های هرز، نصب کارت در کانون‌های آلودگی، آبشویی به همراه حشره‌کش گیاهی پالیزین به‌طور مستمر، بررسی سیکل زندگی آفت به‌صورت هفتگی، حمایت از حشرات مفید، روغن پاشی با روغن‌های ولک و سیترال و برگزاری کلاس آموزشی در سطح منطقه اجرا شد.

به گفته شهردار منطقه سه، در فصل گرم سال به دلیل طغیان آفات و حجم کلام مصرف سوخت‌های فسیلی، جذب دوده و غبار بر روی درختان بیش‌ازحد نرمال است که این امر سبب کاهش سلامت درختان می‌شود.

سلیمی با اشاره به اجرای عملیات پاک‌سازی و آبشویی مستمر درختان، بدون استفاده از سموم و مواد شیمیایی در تمامی شریان‌های اصلی و فرعی منطقه، خاطرنشان کرد: نتیجه حاصل از آبشویی و روغن پاشی درختان، کنترل آفات و جلوگیری از رشد شیوع آن‌ها است.

همچنین به‌منظور جهت تهیه بهینه‌سازی ناوگان آبشویی، از دستگاه‌های مناسب و تقویت‌شده از قبیل واتر جت-پمپ و لانس و نهاده‌هایی مانند تله زرد، سموم و ... استفاده شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.