| کد خبر: 173526 |

◄ جابه‌جایی40 درصد از زائران اربعین حسینی استان مرکزی

40 درصد از زائران اربعین حسینی با ناوگان حمل‌ونقل عمومی جابه‌جا می‌شوند.

تین نیوز

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مرکزی، در دومین جلسه کمیته حمل‌ونقل و سوخت ستاد اربعین سال 97، ضمن تاکید بر تلاش برای سفر ایمن زائران استان مرکزی به عتبات در اربعین امسال گفت: مجموعه راهداری با برنامه‌ریزی و هماهنگی برای ارائه خدمات مطلوب به زوار حسینی در حوزه حمل‌ونقل عمومی تلاش می‌کنند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مرکزی، محمد محسنی با تاکید بر این‌که خدمات‌رسانی در زمینه انتقال زوار به مرز مهران باید به‌گونه‌ای باشد که خللی در خدمات‌رسانی در سطح استان برای دیگر شهروندان به وجود نیاید گفت: اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان پیش‌بینی و برآورد لازم را از تعداد ناوگان موردنیاز انجام داده است.

وی بابیان این‌که در سال گذشته بیش از 39‌درصد زائران که در حدود 22‌هزار نفر زائر هست با حمل‌ونقل عمومی اعزام‌شده‌اند و درمجموع بیش از 1200 دستگاه اتوبوس جهت اعزام و برگشت زائران خدمت‌رسانی کرده‌اند گفت: اعزام زائران 10 روز قبل از اربعین و به‌صورت تدریجی انجام می‌شود و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده مشکلی در اعزام وجود نخواهد داشت و با توجه به ازدحام در برگشت زائران نیازمند مدیریت و تلاش بیش‌تر در اعزام جهت برگشت هست. این در حالی است که هشت دستگاه ماشین‌آلات راهداری در حال ایمن‌سازی مسیر زائران اربعین هستند و دو دستگاه تریلی، 2 دستگاه لودر و گریدر و چهار دستگاه کامیون طی 45 روز مسیر عبوری زائرین را ایمن‌سازی می‌کنند.

معاون حمل‌ونقل افزود: در این ایام هم‌چنین بیلبوردهایی با مضمون اربعین حسینی، خوش‌آمدگویی به زوار، پرچم مشکی در ورودی‌ها و محورهای مواصلاتی استان و جایگاه‌های سوخت و مجتمع‌های بین‌راهی نصب می‌شود.

 مباحث اصلی مطرح‌شده در جلسه در خصوص تامین ناوگان موردنیاز اعزام زائرین، تامین سوخت و نحوه نظارت بر خدمات در قبل، حین و بعد از سفر بوده است. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.