| کد خبر: 173522 |

◄ انتقاد رئیس هیئت کاربردی فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک از قوانین مالیاتی

رئیس هیئت کاربردی فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران در مورد ساماندهی کارت‌های بازرگانی گفت: مشکل از کارت‌های بازرگانی نیست مشکل اصلی کشور قوانین مالیاتی است که به روز نشده است.

تین نیوز

رئیس هیئت کاربردی فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران در مورد ساماندهی کارت‌های بازرگانی گفت: مشکل از کارت‌های بازرگانی نیست مشکل اصلی کشور قوانین مالیاتی است که به روز نشده است.

جواد سمساریلر در پیامی به تین‌نیوز خطاب به مسئولان و در مورد وضوع ساماندهی کارت‌های بازرگانی اظهار کرد: در کدام کشور پیشرفته وارد کننده و صادر کننده، کارت بازرگانی دارد؟

این مقام صنفی خطاب به مسئولان گفت: صرف نظر از این سوال، مگر با کارت بازرگانی حتی یک‌بار مصرف، از اظهارکننده کالا به گمرک و ترخیص آن حقوق و عوارض بعلاوه 4 درصد مالیات علی‌الحساب دریافت نمی‌شود؟ بنابراین حقوق قانونی واردات به کشور بعلاوه 4 درصد  از دارندگان این کارت‌ها دریافت شده است.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در این مورد موضوع مالیات بر عملکرد واردکننده است که با این روش فرار مالیاتی دارد و شما از ایشان برای دریافت مالیات عملکرد سالیانه هیچ‌گونه نام و نشانی ندارید.

سمساریلر اظهار کرد: پس مشکل از کارت بازرگانی یکبار مصرف نیست، مشکل اصلی قوانین مالیاتی است که سال‌هاست به روز نشده است.

وی گفت: کجای دنیا  مرسوم است اداره امور مالیاتی کشور عملکرد دو سال پیش را امروز بررسی کرده و از مودی وصول کند؟ شاید مودی با قوانین آن‌روز می‌توانسته مالیات بر درآمد خود را پرداخت کند، ولی امروز ورشکسته است و از پرداخت حتی حقوق کارمندان خود عاجز است.

رئیس هیئت کاربردی فدراسیون حمل‌ونقل و لجستیک ایران گفت: در حالت بدبینانه طبیعی است اگر کسی بخواهد از پرداخت مالیات فرار کند، 2 سال فرجه را قانون مقرر کرده و اگر از تجار تازه به دوران رسیده امروزی باشد که به معاملات میلیارد دلاری دست می‌زنند، از تیررس شما خارج شده و سپس با نام و ترفند دیگری ظاهر می‌شوند.

وی افزود: در کشورهای پیشرفته هر شخص حقیقی و یا حقوقی، اظهارنامه مالیاتی عملکرد یکسال را خود محاسبه و در صورت شمول با توجه به اسناد و مدارک مالی، مبلغ آنرا به دولت پرداخت می‌کند که اداره مربوطه در صورت لزوم به‌صورت تصادفی به آنها جهت رسیدگی مراجعه می‌کند که در این‌صورت دولت با اطمینان به اتباع خود، هم مالیاتش را سریع دریافت می‌کند و هم در رسیدگی اجمالی در صورت تخلف با متخلفان برخورد می‌کند.

سمساریلر تاکید کرد: بهتر نیست در کارکرد دستگاه‌های عریض و طویلی که برای وصول مالیات‌های دو سال قبل ایجاد شده و دست آنها نیز برای مصالحه حقوق دولت باز گذاشته شده که آخرش هم چیزی نصیب صندوق دولت نمی‌شود، بازنگری شود و در این رابطه مقلد باشیم نه مجتهد؟

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.