| کد خبر: 173520 |

◄ آمادگی کامل پایانه‌های مرزی برای ارائه خدمات در اربعین حسینی

امکانات و زیرساخت لازم در سه پایانه مرزی شلمچه، چذابه و مهران برای ارائه خدمت به زائران اربعین حسینی مهیا است.

تین نیوز

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در سفر به استان خوزستان ضمن بازدید از پایانه مرزی شلمچه و چذابه گفت: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از سه گذرگاه مرزی کشور فراهم است ضمن اینکه نقاط پرحادثه مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی در استان‌های خوزستان و ایلام شناسایی‌شده و تا قبل از اربعین ایمن‌سازی می‌شوند.

 به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، خداداد مقبلی مرز شلمچه را دومین مرز پرحجم ازنظر خروج و ورود زائران اربعین حسینی بعد از مرز مهران معرفی کرد و بیان کرد: با همراهی و کمک دستگاه‌های استانی نقاط ضعف موجود در پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه تا قبل از اربعین برطرف خواهد شد.

خداداد مقبلی به‌پیش بینی افزایش 10‌درصدی تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و گفت: همه امکانات حمل‌ونقل و ناوگان جاده‌ای کشور برای ارائه خدمات به زائران حسینی بسیج و از همه ظرفیت‌ها برای جابجایی زائران استفاده می‌شود.

 وی مرز شلمچه را تنها گذرگاه خروج اتباع خارجی در اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: تا قبل از اربعین گیت‌های خروج و ترمینال مجاز برای اتباع خارجی در پایانه مرزی شلمچه آماده می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: اقدام لازم برای سهولت تردد زائران خارجی اربعین حسینی ازجمله سالن‌های مجاز ورود و خروج و گیت‌های مستقل در نظر گرفته‌شده است و با اولویت‌بندی زمانی تا اربعین حسینی آماده می‌شود تا خدمات بهتری نسبت به سال گذشته به زائران حسینی ارائه شود.

 خداداد مقبلی با اشاره به این‌که مرزهای شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ایلام از مبادی تردد زائران در اربعین حسینی به عراق هستند افزود: اربعین سال گذشته بیش از یک‌میلیون زائر از مرزهای چذابه و شلمچه به کشور عراق سفر کردند. مرز شلمچه در 15 کیلومتری شهر خرمشهر قرار دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.