| کد خبر: 173497 |

◄ مهلت هفت روزه مترو تهران برای انتشار اوراق مشارکت

برای انتشار یک‌هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت مترو تا پایان شهریور مهلت‌داریم. علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با اعلام این خبر گفت: هنوز بانک عامل پیدا نکرده‌ایم.

تین نیوز

برای انتشار یک‌هزار و ۳۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت مترو تا پایان شهریور مهلت‌داریم.

علی امام، مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه با اعلام این خبر گفت: هنوز بانک عامل پیدا نکرده‌ایم.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از فارس، علی امام با اعلام اینکه مجوز انتشار ۲ هزار میلیاردتومان اوراق مشارکت را داشتیم، گفت: ۷۰۰ میلیاردتومان از این اوراق یکم شهریورماه به یکی از شرکت‌های تأمین سرمایه فروخته شد.

مدیرعامل شرکت متروی تهران افزود: اما هنوز برای انتشار ۱۳۰۰ میلیاردتومان از این اوراق مشارکت بانک عاملی مشخص نشده است. شهردار تهران جلساتی را با روسای شش بانک داشته است و از آنها خواست تا عاملیت این کار را قبول کنند.

او یادآور شد: موافقت‌ بانک‌ها را جلب کرده‌ایم؛ اما فقط تا ۳۱ شهریورماه مهلت‌داریم تا از این ۱۳۰۰ میلیاردتومان اوراق مشارکت سال ۹۶ استفاده کنیم و اگر تا پایان ماه از آن استفاده نکنیم، باطل می‌شود.

 مدیرعامل شرکت متروی تهران و حومه در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد بانک عاملی پیدا نشود، گفت: رایزنی‌های لازم صورت گرفته است؛ اما بعد از پیدا شدن بانک عامل مراحل اداری پیچیده‌ای وجود دارد.

او در پاسخ به این پرسش که با توجه به کمبود منابع مالی و تمرکز مدیریت شهری بر روی تکمیل خطوط ۶ و ۷ مترو تکلیف نواقص سایر خطوط درحال بهره‌برداری چه می‌شود، گفت: ناچاریم با توجه به اینکه منابع درآمدی شهرداری تهران محدود است از ظرفیت‌های دیگری همچون مجتمع‌های ایستگاهی مترو یا طرح‌های سرمایه‌گذاری بهره‌مند شویم.

او در پاسخ به این پرسش که سهم مجتمع‌های ایستگاهی در کسب درآمد رقمی در حدود ۲۵۰ میلیاردتومان است، این رقم چه مشکلی از کمبود اعتبارات مترو را حل می‌کند، گفت: مسئولان شرکت مجتمع ایستگاهی مترو معتقدند خیلی بیشتر از رقم ۲۵۰ میلیاردتومانی که برای این مجتمع‌ها درنظر گرفته‌شده است، می‌توانند درآمدزایی کنند و ما هم امیدواریم که این امر محقق شود و از مجتمع‌های ایستگاهی حمایت خواهیم کرد تا بیش از ۲۵۰ میلیارد یا ۳۰۰ میلیاردتومان درآمدزایی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.