| کد خبر: 173468 |

واکنش سازمان هواپیمایی به هشدار اداره هوانوردی فدرال آمریکا

نوتامی که ظرف روزهای اخیر توسط رسانه‌های خارجی منتشر و بزرگنمایی شده مربوطه به سال 2017 بوده و سازمان هواپیمایی کشوری آمریکا نیز تاکنون درباره تمدید آن اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

تین نیوز

مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری در واکنش به خبر منتشر شده درباره هشدار اداره هوانوردی فدرال آمریکا مبنی بر عدم عبور هواپیماها از آسمان ایران گفت: نوتامی که ظرف روزهای اخیر توسط رسانه‌های خارجی منتشر و بزرگنمایی شده مربوطه به سال 2017 بوده و سازمان هواپیمایی کشوری آمریکا نیز تاکنون درباره تمدید آن اطلاعیه‌ای صادر نکرده است.

به گزارش ایلنا، رضا جعفرزاده با تاکید بر اینکه رسانه‌ها موضوع را جدی نگیرند، اظهارداشت: تعامل حداکثری بین بخش‌های لشکری و کشوری درباره عبور ایمن پرواز هواپیماهای کشورهای متعاهد از آسمان ایران غیرقابل انکار است و این نوتام و اطلاعیه صرفا یک توصیه داخلی بوده و این‌چنین اطلاعیه‌های هوانوردی برای فضای دیگر کشورها نیز توسط آمریکا صادر شده است.

وی افزود: انتخاب عبور از آسمان کشورها، تابع چند فاکتور از جمله کاهش آلایندگی زیست‌محیطی برای مصرف سوخت کمتر و دیگری صرفه و صلاح اقتصادی و امن بودن و سرویس‌دهی که موجب جلب رضایت پروازهای عبوری است و ایران جامع همه این خصوصیات است.

جعفرزاده تصریح کرد: موضوع ناامنی و بزرگنمایی رسانه‌های غربی عملا خدشه‌ای به باور پروازهای عبوری و استفاده‌کنندگان از فضای ایران نخواهد داشت و بهتر است رسانه‌های خارجی التهاب‌آفرینی نکنند و رسانه‌های داخلی نیز موضوع را جدی نگیرند.

منبع: خبرگزاری ایلنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.