| کد خبر: 173448 |

یک مقام مسئولدر شرکت فرودگاه‌ها خبر داد:

همکاری شرکت فرودگاه‌ها با دانشگاه‌ها برای بومی‌سازی تجهیزات فرودگاهی/ توانمندسازی شرکت‌های داخلی در رقابت با بازارهای فرامنطقه‌ای

سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از توان شرکت‌های داخلی برای تامین تجهیزات فرودگاهی از همکاری متخصصان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای بومی‌سازی سامانه روشنایی عوامل پروازی خبر داد.

تین نیوز

سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه‌های فرودگاهی با اشاره به برنامه‌ریزی برای استفاده از توان شرکت‌های داخلی برای تامین تجهیزات فرودگاهی از همکاری متخصصان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی با شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برای بومی‌سازی سامانه روشنایی عوامل پروازی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس وفائی با اعلام این خبر عنوان کرد: به دنبال انعقاد تفاهم نامه ای میان شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای استفاده از توان شرکت های داخلی در تامین تجهیزات عملیات فرودگاهی در جلسه ای با حضور معاون عملیات فرودگاهی مقرر شد سامانه روشنایی عوامل پروازی را به طور کامل بومی سازی یعنی منطبق با شرایط جغرافیایی ایران و فرودگاه های کشور  کنیم.

سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی افزود: با توجه به اینکه پیش از این جهاد دانشگاهی خواجه نصیر طوسی المان های چراغ های لبه باند را برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران مدلسازی کرده بود در شرف امضای تفاهم نامه جدیدی در راستای تفاهمنامه شرکت با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای اجرای طرح پژوهشی، نمونه سازی تخصصی و ساخت تجهیزات روشنایی عوامل پروازی هستیم.

وی گفت: در این راستا با توجه به اینکه تجهیزات روشنایی عوامل پروازی به طور اختصاصی در اختیار شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران است، ضمن ارایه مشاوره و اسناد، نمونه را در اختیار دانشگاه خواجه نصیر قرار داده ایم که طرح آن آماده شده و به زودی وارد سامانه سمات برای مشارکت در هزینه پروژه خواهد شد.

وفائی با اشاره به عملیاتی بودن سیستم روشنایی در ۴۷ فرودگاه کشور افزود: برای این فرودگاه ها نیازمند قطعات یدکی و پشتیبان هستیم و برخی را باید به روز رسانی کنیم.

سرپرست اداره کل تجهیزات و سامانه های فرودگاهی افزود: برای تضمین کیفیت و مرغوبیت تجهیزات، دستورالعمل های لازم برای نحوه آزمایش و وارسی را از مرکز پژوهش های علمی و صنعتی ایران دریافت کرده ایم.

وی همچنین گفت: با اجرای این طرح ایران اولین کشور منطقه در توان بومی سازی فناوری تامین تجهیزات فرودگاهی خواهد بود و گامی مهم را در توانمندسازی شرکت های داخلی در رقابت فرامنطقه ای بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی برمی داریم.

وفائی افزود: اکنون بسیاری از تجهیزات فرودگاهی کشور چون کانتر، ترازو، آسانسور، سیستم انتقال بارمسافر (BHS)، میمیک (سامانه کنترل روشنایی عوامل پروازی)، ترانس ها با قدرت های بالا و تابلوهای فرمان، ایرانی هستند و با استفاده از توان مهندسان دانشگاه خواجه نصیر طوسی چراغ های عوامل پروازی و نیز رگلاتورهای جریان ثابت (CCR) بومی سازی می شوند. همچنین بومی سازی سایر تجهیزات نیز در دست بررسی است  امکان ساخت آنها در داخل وجود دارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.