| کد خبر: 173404 |

بخش دوم/

◄ برندسازی در ایرلاین‌ها مشتریان وفادار می‌آفریند

برندسازی رضایت مشتری را برای شرکت به ارمغان خواهد آورد و از طرف دیگر مشتریان وفادار برای شرکت ایجاد می‌کند.

تین نیوز

چندی پیش بخش اول گفت‌وگویی تحت عنوان «اهمیت برندسازی در صنعت حمل‌ونقل هوایی» در تین‌نیوز منتشر شد که یک کارشناس برندسازی در این گفتگو عنوان کرد: تمام شرکت‌های هواپیمایی در ایران یک استراتژی را دنبال می‌کنند؛ این در حالی است که در فضای ایجاد شده، این مسافران هستند که ایرلاین موردنظر خود را انتخاب خواهند کرد و در اینجا است که نقش برندینگ شرکت هواپیمایی در بین افکار عمومی اهمیت پیدا می‌کند. (بخش اول مصاحبه را در اینجا بخوانید.)

داود ربیعی در بخش دوم این مصاحبه به تین‌نیوز، گفت: تفاوت استراتژی شرکت‌های هواپیمایی باعث می‌شود که نوع تایپ هواپیما، مسیرهای پروازی، خدمات و... در هر شرکتی متناسب با سیاست‌ها تعریف شود.

وی در ادامه افزود: استراتژی برندینگ هر شرکت هواپیمایی مشخص می‌کند که نام، رنگ، اهداف، سیاست‌ها و... در  یک شرکت باید چگونه باشد این موضوع در نهایت باعث ایجاد روابط می‌شود. این روابط باعث ایجاد روابط میان شرکت‌ها، روابط میان کارمندان و یکسری روابط میان شرکت و مشتری میشود که متاسفانه ما در صنعت هوانوردی در ایجاد این روابط ضعف بسیاری داریم.

این کارشناس با انتقاد به این مسئله که هیچ شرکتی در صنعت هوانوردی سمتی تحت عنوان مدیر برندینگ وجود ندارد، گفت: در تمام دنیا افرادی تحت عنوان مدیر و مشاور برندینگ در این حوزه کار می‌کنند. زمانی که یک شرکت در صنعت هوایی برندینگ ندارد وارد یک بازاری خواهد شد که ناچار است بخش بازرگانی بازار را کنترل کند.

ربیعی اظهار داشت: یکی دیگر از مباحث مهم در صنعت هوایی، بحث ارائه خدمات است. زمانی که این موضوع عنوان می‌شود این سؤالات مطرح می‌شود که این خدمات چیست؟ چرا خدماتی که ارائه می‌شود یکسان است؟

او با تاکید بر این مسئله که شرکت‌های هواپیمایی در صنعت حمل‌ونقل خدمات یکسان به مشتریان خود ارائه می‌دهند، گفت: ما در صنعت حمل‌ونقل ایران نمی‌توانیم بگویم که یک شرکت هواپیمایی خدمات متفاوت‌تری دارد بلکه می‌توانیم بگویم یک شرکت خدمات باکیفیت‌تری دارد. عدم ارائه خدمات متمایز در صنعت حمل و نقل هوایی کشور باعث شده تا هیچ شرکتی نتواند مشتریان وفادار به خود داشته باشد.

کارشناس برندسازی می‌گوید: در حال حاضر شرکت‌های هواپیمایی داخلی در مسیری حرکت می‌کنند که بسیار محدود است که این مسئله باعث شده تا بسیاری از ایرلاین‌ها بازار خود را از دست بدهند به همین دلیل ایرلاین‌ها باید هر چه سریع‌تر در راستای ایجاد برندینگ متفاوت حرکت کنند. ایرلاین‌هایی که قصد دارند به‌زودی وارد چرخه صنعت حمل‌ونقل هوایی شوند باید دنبال یک فضای کسب‌وکار و برند متفاوت باشند.

ربیعی عنوان کرد: ما در ایران نتوانسته‌ایم یک برند خوب از  صنعت حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران بسازیم و حتی به این مسئله فکر نکرده‌ایم که می‌توانیم این کار را انجام بدهیم.

او با تاکید بر این مسئله که برند یک جریان سیال است که این جریان راه خودش را در مغز همه انسان‌ها باز می‌کند، تصریح کرد: این برند است که به کارکنان یک شرکت فرهنگ‌سازمانی می‌دهد و این موضوع باید در شرکت‌های هواپیمایی خیلی مدنظر قرار بگیرد.

وی با اظهار به این‌که ایجاد برند در یک شرکت، فرهنگ‌سازمانی واحد برای رسیدن به اهداف موردنظر را ایجاد خواهد کرد، افزود: برندسازی رضایت مشتری را برای شرکت به ارمغان خواهد آورد و از طرف دیگر مشتریان وفادار برای شرکت ایجاد می‌کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.