| کد خبر: 173402 |

◄ پرونده واگن های فرسوده؛ هم‌چنان باز است

انجام تعمیرات دوهفته‌ای برای واگن‌های فرسوده ریلی در بخش مسافری به‌جای از رده خارج کردن آن‌ها حرکت عاقلانه‌ای بود اما شرکت‌های ریلی به حمایت بیش‌تری نیاز دارند.

تین نیوز

موضوع خروج ناوگان فرسوده از شبکه ریلی مسافری از اواسط بهار امسال تا تیر ماه نقل محافل تخصصی این صنعت و بازار داغ رسانه ای بود.

به گزارش تین نیوز، یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره به خبرنگار ما گفت: کمیسیون ماده4 راه آهن مشخص کرد که شرکت راه آهن مسئول تعیین میزان ایمنی واگن های مسافری است و بر این اساس، بسیاری از قطارهای موجود به انجام تعمیرات نیاز داشته اند.

سید ابوالفضل موسوی بیدکی با ابراز امیدواری از حل نسبی این مساله با تعمیر دو هفته ای این ناوگان تحت نظارت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، افزود: درواقع این کمیسیون مشخص کرد که برخی از واگن های فرسوده در سطح تعمیرات سطح یک یا دو قرار داشتند که این موضوع بر اساس سال های بهره برداری مشخص شد.

موسوی ادامه داد: بنابراین اگر عمر واگن ها بالای 30 سال باشد باید تعمیرات سطح دو و اگر تا 40 سال باشد، تعمیرات سطح یک اعمال می شود.

این نماینده مجلس از رده خارج کردن واگن های فرسوده که زمانی مدنظر راه آهن بود و هنوز به طور کامل در مورد آن تعیین تکلیف نشده را خارج از تحمل شرکت های ریلی دانست و اضافه کرد: شرکت ها از پس تامین هزینه های خود برنمی آیند و رونق بخش ریلی مسافری در شرایط اقتصادی پیش رو به حمایت بیشتری نیاز دارد.

لازم به توضیح است، در حالی که قرار بود تا انتهای سال 96 تعداد 615 دستگاه واگن فرسوده از خط سیر خارج شوند، شرکت رجا در روزهای آغازین سال 97 از دولت خواست تا واگن های فرسوده از خط سیر خارج نشوند و در نتیجه راه آهن با انجام اصلاحاتی در سیاست خود یعنی با قبول انجام تعمیرات دوهفته ایِ واگن های فرسوده از سوی شرکت رجا، در جهت بهبود سیستم مسافری گام برداشت.

از این تعداد، 320 عدد واگن فرسوده متعلق به شرکت رجا است که بر اساس نظر کارشناسان ریلی، به این تریتب این شرکت برای انجام تعمیرات آنها- که به زعم آنها الزاما فرسوده نیستند اما قدیمی اند و جزو برخی از برندهای معروف نظیر سبز و سیمرغ نیز هستند- از فروش بلیت برخی از مسیرهای خود باز خواهد ماند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.