| کد خبر: 173327 |

استقبال سرد از بیست ویکمین جشنواره تابستانی کیش

بیست ویکمین جشنواره تابستانی کیش درحالی به پایان رسید که نتوانست رونقی برای کیش ایجاد کند.

تین نیوز

بیست ویکمین جشنواره تابستانی کیش درحالی به پایان رسید که نتوانست رونقی برای کیش ایجاد کند.

به گزارش تین‌نیوز، امسال حتی اهدای کارت‌های هدیه ریالی 150 هزارتومانی هم انگیزه سفر به کیش نشد زیرا این طرح خود با مشکلات بسیاری مواجه شد و نبود نظارت‌ مزید بر علت در این اوضاع شده بود.

برگزاری ضعیف جشنواره تابستانی در کنار شرایط اقتصادی مردم باعث شده است بسیاری از غرفه‌داران کیش نسبت به تخلیه غرفه‌ها و رفتن از کیش اقدام کنند.

بسیاری از این غرفه داران رقم بالای اجاره‌بها و نبود مشتری را عامل تعطیلی خود می‌دانند. به گفته آنان اگر کمی با تدبیر بیشتر عمل می‌شد امروز شاهد این حجم از نارضایتی و مشکلات در بازار و گردشگری کیش نبودیم.

در جشنواره امسال، درحالی برنامه‌ها برگزار می‌شد که هیچ جذابیتی برای گردشگران و شهروندان نداشت. اجرای جشن‌ها با حداقل جمعیت در تالار شهر جزیره کیش و با حضور گروه‌های هنری استان‌ها انجام شد که در سه روز برگزاری تنها یک روز عده‌ای اندک برای دیدن این جشن‌ها می‌آمدند و باعث شد جزیره کیش جشنواره‌ای راکد و ناموفق را پشت سر گذارد.

جشنواره بیست ویکم بدون هیچ تازگی با همان برنامه‌های معمول که شامل کنسرت‌ها و جشن‌های بسیار ضعیف و بی‌رونق بود برگزار شد.

جشنواره‌ای که آسیب‌های آن بیشتر به فعالان بخش خصوصی وارد آمد.

گزارشی که صداوسیمای مرکز کیش از وضعیت جشنواره و بازارها با تهیه مصاحبه‌های میدانی منتشر کرد و یا مصاحبه‌های روزنامه‌ها با رییس جامعه هتلداران آن هم درحالی‌که مسئولان کیش خبر از رشد 12 درصدی گردشگران می‌دهند نشان می‌دهد مسئولان کیش حاضر به پذیرفتن واقعیت نیستند و یا اینکه آمارها به‌درستی اعلام نمی‌شود.

حتی طرح کاهش نرخ بلیت کیش ایر برای شهروندان و گردشگران کیش به‌گونه‌ای اجرا شد که اندک ظرفیتی که برای این موضوع درنظر گرفته شد یا توسط سازمان منطقه آزاد کیش و برای میهمانان این نهاد خریداری می‌شد و یا اینکه در دقایق اول به پایان می‌رسید وعملا شهروندان استفاده‌ای از این به ظاهر تخفیف نکردند.

کاهش پروازهای ایرلاین‌های مختلف به کیش به دلیل عدم وجود مسافر یکی از دلایل اصلی گرانی بلیت هواپیمای کیش است. کاهشی که حتی از میزان نیاز هم کمتر است وایرلاین ها ترجیح می‌دهند به‌جای کیش به دیگر شهرها که مسافر بیشتری دارند خدمات بدهند.

عدم پاسخگویی مسئولان کیش هم موضوع دیگری است که همگان را دچار سردرگمی و کلافگی کرده و علاوه برخبرنگاران فعالان بخش خصوصی در حوزه گردشگری نیز از این موضوع بسیار ناراضی هستند.

درکنار همه مشکلاتی که کشور با آن مواجه است گرانی نرخ ارز فرصتی برای توسعه گردشگری داخلی است که اگر مسئولان گردشگری جزیره کیش با کمی توجه، حوصله ، هم‌اندیشی و تعامل بیشتر با بخش خصوصی و صاحبان اندیشه به آن می‌پرداختند امروز دچار این‌همه مشکل در نخستین منطقه آزاد گردشگری کشور نبودیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.