| کد خبر: 173316 |

شماره 177 هفته‌نامه «حمل‌ونقل» منتشر شد؛

◄ بحران لاستیکی را در هفته‌نامه «حمل‌ونقل» بخوانید

هفته نامه حمل و نقل در بررسی وضعیت کنونی بازار لاستیک به ویژه تایرهای بایاس سایز بزرگ به بررسی اظهار نظرهای متولیان بخش تولید مبنی بر چالش تامین مواد اولیه وارداتی از عدم توانایی تایرسازان برای انجام تعهدات در ضرب‌الاجل تعیین شده ستاد تنظیم بازار پرداخته است.

تین نیوز

هفته نامه حمل و نقل در بررسی وضعیت کنونی بازار لاستیک به ویژه تایرهای بایاس سایز بزرگ به بررسی  اظهار نظرهای متولیان بخش تولید مبنی بر چالش تامین مواد اولیه وارداتی از عدم توانایی تایرسازان برای انجام تعهدات در ضرب‌الاجل تعیین شده ستاد تنظیم بازار پرداخته است. در این گزارشی ضمن گفت‌وگو با مصطفی تنها، سخنگو انجمن تایر و احمدرضا متقی نایب رئیس انجمن واردکنندگان تایر، در خصوص گرانی‎های اخیر بازار لاستیک که ناشی از عدم امکان تامین نیاز داخل از سوی تولیدکنندگان داخلی و ممنوعیت واردات ایجاد شده است، بررسی‌های صورت گرفته است. این گزارش در صفحات یک و هفت شماره 177 گنجانده شده‌اند.

تهران پایتختی است که شب ندارد. زندگی شبانه در این شهر مدت‌هاست که واژه‌ای بیگانه است و فقط هر از چندگاهی کارشناسان شهری، جامعه شناسان و یا روزنامه‌ها درباره آن صحبت کرده و نوشته‌اند. اما حالا به واسطه استفاده گسترده مردم از شبکه‌های اجتماعی و آشنایی با دیگر پایتخت‌های دنیا و از طرفی تغییر سبک زندگی نسل جدید در کشورمان مدتی است که بحث زندگی شبانه در تهران بیش‌تر از گذشته در رسانه‌ها مطرح می‌شود. شهرداری تهران نیز چند وقتی است که طرح «زیست شبانه شهر تهران» را در دستور کار قرار داده است. طرحی که در خیابان سی‌تیر اجرا و با استقبال مردم روبرو شد و حالا تبدیل به نمونه موفقی برای مدیران شهری شده است و گویا قرار بر این شده است که آن را در دیگر نقاط تهران نیز اجرا کنند. هفته‌نامه «حمل‌ونقل» در شماره 177 خود به بررسی این طرح پرداخته است. در بخشی از این گزارش که با تیتر «تهران بدون خواب» منتشر شده، نوشته شده است: «توریسم شبانه بخشی مهم از اقتصاد شبانه به شمار می‌رود. امروزه شهرهای بسیاری در جهان به برنامه‌ریزی در حوزه توریسم شبانه و اقتصاد شب پرداخته‌اند و در واقع ارزش و اهمیت اوقات شبانه خود را درک کرده و در جهت استفاده از آن هستند. در این زمینه می‌توان به شهر لندن اشاره کرد که حجم اقتصاد شبانه آن در سال به بیش از ۲۶‌میلیارد پوند می‌رسد و سبک زندگی این شهر به سمت شب زنده‌داری می‌رود.» در این گزارش هم‌چنین با سید محسن طباطبایی مزدآبادی، دبیرکل انجمن علمی اقتصاد شهری ایران، احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران و ناصرفکوهی، مردم‌شناس و استاد دانشگاه تهران صحبت شده و نظر آنها در رابطه با زیست شبانه و اهمیت آن پرسیده شده است.

در جدیدترین شماره «حمل‌ونقل» فاطمه مقیمی نیز یادداشتی با تیتر «بدون مدیریت؛ بحران در راه است» نوشته است که در صفحه 10 این هفته‌نامه منتشر شده است. این عضو اتاق بازرگانی در یادداشت خود نوشته است که «انباشت کالا، سردرگمی ارزی و توقف فعالیت‌های بندری و دریایی همگی در مرزهای آبی و بنادر کشور نمودی عمیق یافته‌اند و سد محکمی در برابر ادامه فعالیت‌های تجارت دریایی هستند که در صورت عدم ارائه راهکار و استراتژی و مدیریت درست بحران عظیمی در بنادر را موجب می‌شوند.» او هم‌چنین در بخش دیگری از یادداشت خود بیان کرده است که اگر اقتصاد آزاد وجود داشت و بخش خصوصی می‌توانست در تمام عرصه‌ها وارد شود، این احتمال وجود داشت که روابط به طریق دیگری رقم بخورد. در اقتصادی که دولت حاکم و بخش خصوصی مجری است، ضمن این‌که عدالت اجتماعی و اقتصادی بیش از گذشته، برقرار می‌شد، در اقتصاد بین‌الملل نیز موفقیت بیش‌تری به دست می‌آمد و گرفتاری‌های ناشی از تحریم امروز گریبان ما را اینقدر شدید نمی‌گرفت.

احمد خرم نیز در گفتگویی که با هفته‌نامه «حمل‌ونقل» داشته، بیان کرده است که نوسازی بافت فرسوده با تسهیلات در نظر گرفته شده و با وجود همه امتیازات پیش‌بینی شده، پیش نخواهد رفت. اگر در طرحی همچون مسکن مهر هم حدود دو میلیون واحد مسکونی در خارج از شهرها ساخته شد به دلیل تزریق خط اعتباری حدود ۵۰‌هزار میلیارد تومان بود. این گفتگو که با تیتر «نسخه بی‌رمق رونق انبوه‌سازی» منتشر شده است را می‌توانید در صفحه شهرسازی و مسکن «حمل‌ونقل» بخوانید.

همچنین در شماره 177 این هفته‌نامه گفتگوهایی با محمد سعید ایزدی معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری کشور، احمد کریمی دبیر کانون کامیون‌داران، مجیدرضا نصرالله‌نژاد مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان تهران، ابراهیم محمدی مدیرعامل شرکت بالاست، محمدتقی جدیدی مدیرعامل سابق هواپیمایی کیش‌ایر و دیگر چهره‌ها و فعالان حوزه حمل‌ونقل منتشر شده است.

لازم به ذکر است که هفته‌نامه حمل‌ونقل هر هفته در 16 صفحه و باقیمت چهار هزار تومان منتشر می‌شود که برای اشتراک این هفته‌نامه می‌توانید با شماره تلفن 44890366 تماس بگیرید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.