| کد خبر: 173250 |

یک کارشناس مطرح کرد:

◄ پیشنهاد استقرار سازمان بنادر و دریانوردی در شهرهای بندری

یک کارشناس لجستیک معتقد است سازمان بنادر و دریانوردی به‌جای استقرار در تهران در شهرهای ساحلی جنوب کشور مستقر شود.

تین نیوز

یک کارشناس لجستیک معتقد است شاید اگر سازمان بنادر و دریانوردی به‌جای استقرار در تهران در شهرهای ساحلی جنوب کشور مستقر شود که قطب صنعت بندری و دریانوردی کشور هستند، از تمرکزگرایی خلاص شده و به‌دور از سیاسی‌کاری‌ها و بازی‌های قدرت، به کار اصلی و عملیاتی بپردازد. 

به گزارش تین‌نیوز، بهروز فتحی این مطلب را پس از آن بیان کرد که نمودار زیر در یک گروه تلگرامی منتشر شد که طی آن مشخص می‌شود شهر نیویورک دیگر ثروتمندنشین‌ترین شهر جهان نیست و طبق آمار جدید هنگ‌کنگ با داشتن 10هزار سوپر میلیاردر به عنوان ثروتمننشین‌ترین شهر جهان را از آن خود کرده است.

photo_2018-09-11_08-38-59

فتحی در این مورد گفت: این نمودار نشان می‌دهد ثروت با یک حرکت آهسته از غرب به شرق در حال انتقال است و کارآفرینی و کارآفرینان تمایل به کسب و کار در شرق را بر غرب ترجیح می‌دهند.

وی اظهار کرد: البته توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که هر دوی این شهرها، شهرهای بندری هستند، لذا می‌توان این‌گونه نیز برداشت کرد که شهرهای بندری بزرگترین نقاط تمرکز کار و سرمایه در جهان هستند.

این کارشناس لجستیک افزود: این موضوع مشخص می‌کند توجه به بنادر و شهرهای بندری بسیار حائز اهمیت و توجه است.

وی گفت: چند سال پیش در یک شرکت تعاونی در بندر شهید رجایی مشغول بودم و به مدیر و هیئت مدیره پیشنهاد دادم تمرکز جذب نیروی کار و پیمانکاران را برای اجرای پروژه‌های عمرانی شرکت، بر نیروهای شخصی و شرکت‌های فعال بومی قرار دهیم.

فتحی خاطرنشان کرد: متاسفانه دید ایشان اصلاً چنین نبود و تهران را که به‌عنوان مرکز استقرار سازمان بنادر بود همچون قبله کسب و کار خود نگاه می‌کردند.

وی افزود: متاسفانه چنین نگاهی در خصوص تمام صنایع، سازمان‌ها و شرکت‌ها وجود دارد که همه چیز با مرکز هماهنگ باشد در حالی‌که اصل کار و عملیات در بنادر است.

او تاکید کرد: این موضوع باعث می‌شود بنادر همیشه دچار لنگی و عدم اعتماد به‌نفس در امور خود باشند و پروسه تصمیم‌گیری نیز شدیدا طولانی و پرهزینه از نظر زمان و منابع باشد.

این کارشناس ادامه داد: شاید اگر سازمان بنادر و دریانوردی به‌جای استقرار در تهران در شهری همچون بندرعباس یا شهری نزدیک‌تر به سواحل جنوب کشور مستقر شود که قطب صنعت بندری و دریانوردی کشور هستند، از این تمرکز گرایی کمی خلاص شده و به‌دور از سیاسی‌کاری‌ها و بازی‌های قدرت، به کار اصلی و عملیاتی بپردازد.

فتحی تاکید کرد: برای این‌که جمعیت‌ بزرگ جویای کار و سرمایه‌گذاران به‌سمت شهرهای بندری جذب شوند باید کاری کرد که در این شهرها سازمان‌هایی تشکیل شود که همه امور از صفر تا صد در آنها قابل انجام باشد نه این‌که همواره وابسته به مرکز باشند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.