| کد خبر: 173215 |

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان تشریح کرد؛

◄ سوق مسافران هوایی بندرعباس به سمت ریل و جاده

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان تنها دلیل کاهش پروازها به بندرعباس را گرانی بلیت هواپیما ندانست و گفت: در حال حاضر بخشی از پروازهای خروجی فرودگاه بندرعباس به حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای سوق پیدا کرده‌اند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان تنها دلیل کاهش پروازها به بندرعباس را گرانی بلیت هواپیما ندانست و گفت: در حال حاضر بخشی از پروازهای خروجی فرودگاه بندرعباس به حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای سوق پیدا کرده‌اند.

محمود امانی‌بنی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس هوایی تین‌نیوز در پاسخ به این سوال که آیا «کاهش پروازهای فرودگاه بندرعباس در راستای افزایش نرخ بلیت هواپیما در این مسیر رخ داده است؟» توضیح داد: پروازهای فرودگاه‌های استان هرمزگان به نسبت سال گذشته کاهش پیدا کرده است اما تنها دلیل آن افزایش قیمت بلیت هواپیما نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: همواره بندرعباس High Season و low Season متفاوتی در مقایسه با سایر استان‌ها داشته از همین‌رو کاهش پروازهای بندرعباس در تابستان طبیعی است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان عنوان کرد: بندرعباس همواره مسافران خاص خودش را داشته است و دو نوع مسافر در این مسیر تردد می‌کنند؛ دسته اول مسافرانی هستند که تحت هر شرایطی و با هر قیمت بلیتی از هواپیما استفاده می‌کنند و دسته دوم مسافرانی هستند که درگذشته برای سفر از هواپیما استفاده می‌کردند اما با گرانی بلیت هواپیما هم‌اکنون از قطار و اتوبوس برای سفر استفاده می‌کنند.

او گفت: برای مسافران دسته اول، اگر حتی قیمت بلیت هواپیما یک‌میلیون تومان هم شود به دلایل مختلف هم‌چنان از حمل‌ونقل هوایی استفاده می‌کنند.

امانی‌بنی با اظهار به این‌که پروازهای خروجی فرودگاه بندرعباس به حمل‌ونقل ریلی و جاده‌ای سوق پیدا کرده‌اند، گفت: در استان هرمزگان کاهش پرواز داشته‌ایم اما تنها دلیل آن گرانی بلیت هواپیما نیست و عواملی مانند کمبود ناوگان در این موضوع تاثیر داشته است.

وی از مذاکره با ایرلاین‌ها برای افزایش مسیرهای پروازی در این استان خبر داد و افزود: در حال حاضر فرودگاه بندرعباس به 17‌مسیر پرواز دارد که امیدواریم در آینده تعداد مسیرهای پرواز را افزایش بدهیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان هرمزگان تصریح کرد: یکی از مشکلات کاهش مسافران همان‌طور که عرض کردم مشکل ناوگان پروازی است که برای مثال مسیر پروازی بندرعباس-مشهد که درگذشته هشت پرواز بوده به چهار پرواز رسیده و یا در مسیر دیگری مانند بندرعباس-تهران تعداد هشت پرواز در روز به شش پرواز رسیده است.

او گفت: در حال حاضر از بندرعباس تقاضا برای برقراری یا افزایش پرواز به تبریز، اصفهان، مشهد و... وجود دارد که مشکل کمبود ناوگان یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که مانع این موضوع شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.