| کد خبر: 173183 |

در دیدار خسروتاج با معاون وزیر امور خارجه مغولستان مطرح شد؛

◄ گسترش همکاری‌های تجاری ایران و مغولستان

در دیدار معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران با معاون وزیر امور خارجه مغولستان، طرفین ظرفیت‌ها و موانع سر راه توسعه تجارت دو کشور را موردبررسی قراردادند.

تین نیوز

 با تاکید بر هزینه‌های بالای حمل کالا بین دو کشور و اثر منفی آن بر بهای تمام‌شده کالاهای تجاری، گفت: لجستیک و حمل‌ونقل اصلی‌ترین عامل محدودکننده تجارت بین دو کشور بوده و یافتن راه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر برای گسترش تجارت ضروری است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی سازمان توسعه تجارت ایران، مجتبی خسروتاج با اشاره به توانمندی‌های صادراتی ایران و اعلام آمادگی کشورمان برای تامین عمده‌ترین اقلام وارداتی مغولستان افزود: لغو روادید مغولستان، کاهش عوارض گمرکی و برقراری روابط بانکی از سوی مغولستان فعالان اقتصادی ایران را برای حضور در بازار مغولستان تشویق خواهد کرد.

خسروتاج اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور مغولستان که به دعوت رئیس‌جمهور ایران در اجلاس آتی ACD (مجمع گفتگوی همکاری‌های آسیا) در مهرماه سال جاری، در تهران، فرصت مناسبی برای برگزاری جلساتی بین سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با وزارت معدن مغولستان به‌منظور گسترش زمینه‌های همکاری دو کشور، به‌ویژه در رابطه با واردات کک شو و سنگ‌آهن و نیز صادرات فولاد، آموزش مهندسان و کارشناسان مغولستان در خصوص اکتشاف و بهره‌برداری از معادن مغولستان و زمینه‌های تهاتر محصولات خواهد بود.

 در ادامه باتمونخ، معاون وزیر امور خارجه مغولستان، با تاکید بر شناسایی راه‌های توسعه روابط تجاری دوجانبه، واقع‌شدن مغولستان بین دو کشور گسترده روسیه و چین را از عوامل جدی محدودیت‌های آن کشور توصیف و رویکرد کشورش را متنوع سازی بازارها و ایجاد رابطه با شرکای تجاری جدید عنوان کرد.

وی با اشاره به این‌که اسناد پایه حمایت از سرمایه‌گذاری، معافیت‌های مالیاتی، لغو روادید و حمل‌ونقل برای امضای روسای جمهوری دو کشور در خلال اجلاس ACD در دستور کار قرار دارد، خواستار نشست بخش خصوصی و همکاری اتاق‌های بازرگانی دو کشور شد.

معاون وزیر امور خارجه مغولستان خواستار آموزش مهندسان و تکنسین‌های مغولستان در ایران، سرمایه‌گذاری ایران در پهنه‌های معدنی مغولستان و خرید محصولات نفتی ازجمله قیر از ایران شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.