| کد خبر: 173180 |

مدیر ای‌تی‌آر

فروش هواپیما به ایران دیگر ممکن نیست

شرکت هواپیماسازی لئوناردو اس‌‍پی‌ای ایتالیا اعلام کرد، شرکت ای‌تی‌آر که به صورت مشترک متعلق به لئوناردو و ایرباس فرانسه است در حال مذاکره با خریداران جایگزین جهت فروش باقی مانده هواپیماهایی است که قرار بود به ایران تحویل داده شود.

تین نیوز

شرکت هواپیماسازی لئوناردو اس‌پی‌ای ایتالیا اعلام کرد، شرکت ای‌تی‌آر که به صورت مشترک متعلق به لئوناردو و ایرباس فرانسه است در حال مذاکره با خریداران جایگزین جهت فروش باقی مانده هواپیماهایی است که قرار بود به ایران تحویل داده شود.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از بلومبرگ، شرکت هواپیماسازی لئوناردو اس‌پی‌ای ایتالیا اعلام کرد، شرکت ای‌تی‌آر که به صورت مشترک متعلق به لئوناردو و ایرباس فرانسه است در حال مذاکره با خریداران جایگزین جهت فروش باقی مانده هواپیماهایی است که قرار بود در قالب یک قرارداد یک میلیارد یورویی به ایران تحویل داده شود، اما به دلیل تحریم ها دیگر قابل تحویل نیستند.

آلساندرو پروفومو، مدیر شرکت لئوناردو در این‌باره گفت: ما کاملا مطمئنیم که خواهیم توانست قرارداد فروش این هواپیماها به سایر کشورها را نهایی کنیم.

پروفومو گفت، 12 هواپیمای نسل جدید ای‌تی‌آر 72-600 که در سال 2016 توسط ایران سفارش داده شده، قبلا تحویل این کشور شده و هشت هواپیمای باقی مانده به مشتریان دیگر فروخته خواهد شد.

وی افزود، با توجه به فروش مجدد این هواپیماها به سایر مشتریان، شرکت انتظار ندارد ای‌تی‌آر و لئوناردو اثر قابل توجهی از تحریم های وضع شده از سوی آمریکا علیه ایران ببیند. پروفومو گفت: شرکت لئوناردو هیچ قرارداد دیگری با ایران ندارد. شرکت مشترک ای‌تی‌آر به خوبی دارد کار می‌کند.

وی هم‌چنین گفت، انتظار می رود (بازار صنعت هوایی و دفاعی جهان) در طی پنح‌سال آینده، به طور متوسط سالانه شش‌درصد رشد را شاهد باشد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.