| کد خبر: 173143 |

◄ در رقابت راه‌آهن‌های پربار کشور، اداره‌کل راه‌آهن شمال شرق2 اول شد

از ابتدای سال 97 تاکنون، 52 هزار و 669 تن کالا از طریق مرز ریلی اینچه‌برون با کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان و روسیه مبادله شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل، 121 درصد رشد داشته است.

تین نیوز

مدیرکل راه‌آهن شمال شرق 2 از رشد 121 درصدی حمل‌ونقل بین‌المللی اداره کل راه‌آهن شمال شرق 2 در پنج‌ماهه نخست سال 97 خبر داد.

شمال شرق

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمدرضا قربانی گفت: از ابتدای سال 97 تا به امروز، 52 هزار و 669 تن کالا از طریق مرز ریلی اینچه‌برون با کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، چین، قرقیزستان، ازبکستان و روسیه مبادله شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل، 121درصد رشد داشته است.

حال با احتساب رقابت تنگاتنگ ادارات‌کل راه‌آهن‌های کشور، مدیرکل راه‌آهن خراسان نیز از افزایش 22‌درصدی جابه‌جایی مسافر در مسیر ریلی خراسان‌ خبر داده است. محمدهادی ضیایی‌مهر سهم ترانزیت ریلی با یک‌میلیون و سه ‌هزارتن کالاهای ترانزیت از مبادی کشورهای آسیای میانه با بیش از 17‌هزار دستگاه واگن را از طریق مرز ریلی سرخس نسبت به مدت مشابه سال قبل با 83‌درصد رشد محاسبه کرده است.

راه‌آهن هرمزگان نیز به‌عنوان یکی از دو راه‌آهن فعال کشور (خراسان و هرمزگان) با رشد 75‌درصدی در حمل کانتینر و رشد 50‌درصدی در حمل بار نسبت به مدت مشابه سال گذشته خود، با حمل و بارگیری سه میلیون و ۸۷ هزار و ۵۴۴ تن انواع محمولات و مواد معدنی و کالاهای تجاری، در رتبه بعدی رشد حمل بار قرار گرفته است.

بنابراین راه‌آهن شمال شرق 2 با عملکرد 121‌درصدی توانسته رکورددار حمل ریلی بار باشد. چراکه از میزان بار حمل شده، 44‌هزار و 557‌تن مربوط به واردات بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 310‌درصد افزایش داشته و هشت‌هزار و 112 تن آن مربوط به صادرات محمولات غیرنفتی از طریق مرز ریلی اینچه‌برون است.

در حوزه صادرات نیز در این حوزه، علاوه‌بر حمل انواع محمولات مانند سیمان به مقصد کشورهای ازبکستان و قزاقستان، سیب، خشکبار، پسته، چسب، رنگ، کود شیمیایی، شیر خشک، نوشمک، سنگ تراورتن، سنگ گرانیت و روفرشی به مقصد کشور قزاقستان محمولاتی از قبیل مواد پلاستیکی، گرانول پلی‌اتیلن، پلی استیرول، سود پرک، نئوپان، کنسانتره انگور و... از ایستگاه‌های گرگان و اینچه‌برون به‌منظور صادرات به مقصد کشورهای ازبکستان و قزاقستان بارگیری شده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.