| کد خبر: 173137 |

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن با اشاره به چند ایستگاه شدن راه‌آهن تهران گفت:

◄ ایستگاه راه‌آهن تهران به‌زودی با زیرگذر به مترو وصل می‌شود

ایستگاه راه‌آهن تهران با مشارکت شرکت مشاور خارجی ARAF به متروی این منطقه متصل خواهد شد. مکان‌یابی ایستگاه دوم و سوم راه‌آهن تهران نیز وظیفه شرکت فوق‌الذکر خواهد بود.

تین نیوز

در حالی‌که معاون مسافری راه‌آهن از اتصال راه‌آهن بستان‌آباد به ایستگاه ائل‌گولی و ایستگاه فعلی راه‌آهن تبریز تا پایان امسال خبر داده، اتصال خطوط آهن کشور به خطوط مترو و سایر مدهای حمل‌ونقل سال‌ها است که در دست بررسی است.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن ضمن اعلام چندخطه شدن ایستگاه راه‌آهن تهران و اتصال خط فعلی به ایستگاه متروی راه‌آهن به خبرنگار ما گفت: یکی از اصول مهم سیستم حمل‌ونقل ترکیبی دنیا، اتصال راه‌آهن به متروی شهری است؛ چراکه به این واسطه سیستم‌های ریلی درون و برون‌شهری یکپارچه می‌شوند و مسافران در دروازه‌های کلان‌شهرهایی که هر لحظه با معضل ترافیک و آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم می‌کنند، رها نخواهند شد.

لیلا موسوی یکی از اصلی‌ترین اهداف توسعه حمل‌ونقل را ایجاد یکپارچگی بین مدهای مختلف حمل‌ونقل در جهت ایجاد یک زنجیره مناسب حمل‌ونقل عنوان کرد و افزود: هدف و ماموریت راه‌آهن تنها توسعه خطوط فعلی راه‌آهن نیست و اتصال ایستگاه‌ها به سایر مدهای حمل‌ونقل، کسب رضایت مسافران و تکمیل زنجیره سفر هدف غایی در این زمینه است.

موسوی تصریح کرد: در کشورهای دیگر دنیا درباره ورود ایستگاه راه‌آهن به مرکز شهر به‌عنوان یک عارضه نگاه نمی‌کنند که اتصال ایستگاه راه‌آهن پاریس به شانزلیزه به فاصله دو کیلومتر نمونه این جانمایی درست است.

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و اقتصاد حمل‌ونقل راه‌آهن اضافه کرد: ما باید به سمت انتقال ایستگاه‌های راه‌آهن به مرکز تجمع‌های اصلی شهر و هم‌چنین به سمت چند ایستگاهه شدن ایستگاه‌ راه‌آهن در کلان‌شهرهایی مثل تهران برویم. چراکه نمی‌توانیم به‌عنوان مثال ساکن شرق تهران را مجاب کنیم تا به ایستگاه راه‌آهن در جنوب تهران بیاید تا با قطار تهران-گرمسار سفر خود را ادامه دهد.

موسوی توضیح داد: بسیاری از ایستگاه‌های راه‌آهن در ایران در رینگ سوم ورودی شهرها قرار گرفته‌اند و مسافران از این فاصله دور نمی‌توانند قطار را به‌عنوان وسیله حمل‌ونقلی خود برگزیند.

این مقام مسئول در راه‌آهن درباره برنامه‌های در دست اجرای این شرکت در جهت اتصال راه‌آهن با خطوط مترو، پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی و اتوبوس و... گفت: ما در حال تلاش هستیم تا ایستگاه‌های راه‌آهن‌ در کشور در شهرهای جدید به قلب شهر وارد شوند. هم‌چنین قرار است در شهرهایی نیز که ایستگاه‌ها از قبل وجود دارند و امکان تغییر آن‌ها وجود ندارد، با اتصال به سیستم‌های تکمیل کننده مثل اتوبوس، مترو و تراموا در حال بررسی این موضوع هستیم.

موسوی شیوه تامین سرمایه این پروژه‌ها را نیز از طریق مشارکت‌جویی بخش خصوصی عنوان کرد و اضافه کرد: راه‌آهن تهران، به‌زودی از طریق زیرگذر به ایستگاه مترو متصل خواهد شد.

او مجری این طرح‌های ریلی از جمله طرح جامع ریلی تهران را معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با شرکت مشاور خارجی به نام «شرکت تیترا» TITRA و شرکت راه‌آهن با همکاری شرکت مشاور خارجی «اَرَف» ARAF عنوان کرد و وظیفه این شرکت را مکان‌یابی ایستگاه دوم و سوم راه‌آهن تهران دانست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.