◄ انحصار و حمایتهای دولتی عامل وضعیت کنونی صنعت و بازار خودرو
انحصار و حمایتهای دولتی از صنعت خودرو، عامل اصلی مشکلات کنونی بازار خودرو است. بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل نود بابیان این مسئله گفت: در چندین دهه بهصورت خاص از خودروسازیهای داخلی حمایت کردیم درحالیکه در هیچیک از خودروسازیهای دنیا چنین حمایتهای انحصاری وجود ندارد.
انحصار و حمایتهای دولتی از صنعت خودرو، عامل اصلی مشکلات کنونی بازار خودرو است.
بهرام پارسایی، سخنگوی کمیسیون اصل 90 با بیان این مسئله گفت: در چندین دهه بهصورت خاص از خودروسازیهای داخلی حمایت کردیم درحالیکه در هیچیک از خودروسازیهای دنیا چنین حمایتهای انحصاری وجود ندارد.
به گزارش تیننیوز به نقل از صداوسیما، پارسایی افزود: تنها راهحل وضع فعلی بازار خودرو، شکستن فضای انحصاری و ایجاد فضای رقابتی است تا صنعت خودرو رشد کند و در زمانهای خاص اینگونه دچار مشکل نشود.
او اضافه کرد: اگر بازار خودرو با درنظر گرفتن معیارهای حمایتی از صنعت خودرو، به روی خودروهای وارداتی باز میبود تقاضا اینقدر افزایش نمییافت، بهاندازه تقاضا میتوانستیم عرضه کنیم و شاهد افزایش حبابی قیمت خودرو نبودیم.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: راهحل این مسئله در تصویب طرحی است که هماکنون در دستورکار مجلس قرار دارد و براساس آن راهحلهای مختلفی برای ساماندهی بازار خودرو پیشبینیشده است.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.