| کد خبر: 173112 |

◄ بررسی دلایل عدم تخصیص قیر رایگان به پروژه‌ها در کمیسیون انرژی

عدم تخصیص قیر رایگان تعیین‌شده در بودجه سال ۹۷ در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود.

تین نیوز

عدم تخصیص قیر رایگان تعیین‌شده در بودجه سال ۹۷ در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود.

اسدالله قراخانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با اعلام این خبر گفت: در بودجه سال 97 همانند سال 96 تخصیص قیر رایگان به دستگاه‌ها حدود 4 میلیون تن بوده است که به چند دستگاه به‌عنوان مصرف‌کننده همانند وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور برای دهیاری‌ها و شهرداری‌ها و سازمان تجهیز و نوسازی مدارس باید اختصاص یابد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، قراخانی بابیان اینکه امروز از معاونت عمرانی وزارت کشور میزان تخصیص قیر را پرس‌وجو کرده‌ام، افزود: متأسفانه علیرغم اینکه در نیمه دوم شهریورماه قرار داریم، تنها  4.5 درصد از قیر رایگان از سوی وزارت نفت تخصیص‌یافته است.

او با اشاره به اینکه وزارت نفت عنوان کرده که پالایشگاه‌ها میزان قیر تعیین نشده را اختصاص نداده‌اند، ادامه داد: درحالی‌که 50 درصد حواله‌ها صادرشده این قیر اختصاص نیافته است و پالایشگاه‌ها عنوان می‌کنند که از وزارت نفت طلبکار هستند و این حجم قیر را اختصاص نمی‌دهند.

نماینده مردم علی‌آبادکتول بابیان اینکه به وزارت کشور و مابقی دستگاه‌های اجرایی تعیین‌شده 4.5 درصد قیر تخصیص‌یافته است، افزود: تنها به سازمان نوسازی مدارس قیر موردنظر اختصاص‌یافته است، چراکه این سازمان باید حتماً در تابستان برای محوطه‌سازی مدارس اقدام می‌کرد.

قیر رایگان در سال‌های اخیر برای گسترش راه‌های فرعی و روستایی آسفالته و همچنین محوطه‌سازی مدارس تخصیص داده می‌شود و وزارت نفت این سهمیه را به وزارت راه، وزارت کشور و وزارت آموزش‌وپرورش تحویل می‌دهد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.