| کد خبر: 173080 |

◄ رقم نجومی نوسازی ناوگان اتوبوسرانی با ارز بازار ثانویه

درصورت عدم تخصیص ارز دولتی به حمل‌ونقل عمومی، ارز ثانویه سیستم نوسازی را قفل می‌کند. محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: هزینه هر اتوبوس با ارز ثانویه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ تومان است.

تین نیوز

درصورت عدم تخصیص ارز دولتی به حمل‌ونقل عمومی، ارز ثانویه سیستم نوسازی ناوگان را قفل می‌کند.

محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اعلام این مطلب گفت: هزینه هر اتوبوس با ارز ثانویه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ تومان است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از ایسنا، پورسیدآقایی در جلسه امروز کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران با ارائه پیشنهاد کالای اساسی دانستن حمل‌ونقل عمومی در تخصیص ارز گفت: از کل ناوگانی که برای تخصیص ارز دولتی ثبت‌سفارش شده است، حتی یک عدد هم اتوبوس گازسوز شهری نیست. هرچند که قول دادند که ظرف چند هفته آینده کار تخصیص ارز برای اتوبوس‌های گازسوز شهری انجام شود ولی آنچه به آن ارز دولتی اختصاص داده‌شده، کامیون‌ها و کشنده‌ها است.

او در ادامه تشریح کرد: برای همین تعدادی که برای کامیون‌ها ارز تخصیص‌یافته سهمیه‌ای برای کامیون‌هایی که در شهرها تردد می‌کنند نیست و اولویت با کامیون‌هایی است که در جاده‌ها تردد می‌کنند.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه باید سهم مشخصی برای نوسازی کامیون‌های درون‌شهری با ارز دولتی درنظر گرفته شود، اظهارکرد: اگر تخصیص ارز دولتی در حمل‌ونقل عمومی نداشته باشیم، ارز ثانویه سیستم نوسازی را قفل می‌کند. اگر اتوبوس‌ها را با ارز ثانویه وارد کنیم، هرکدام حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در این صورت یا باید قیمت بلیت را سه برابر کنیم که جبران افزایش قیمت اتوبوس شود یا باید یارانه‌های دولت را افزایش دهیم. راهکار اول به مصلحت جامعه نیست و قابلیت اجرا ندارد.

او در ادامه درباره یارانه‌های دولت برای نوسازی حمل‌ونقل عمومی گفت: در سه سال گذشته پرداخت این یارانه‌ها صفر بوده است؛ بنابراین امیدی به یارانه دولت هم نداریم. تنها راهکار این است که ارز دولتی به حمل‌ونقل عمومی اختصاص دهیم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.