| کد خبر: 173057 |

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ اداره بندر چابهار تا یک ماه آینده به هند واگذار می‌شود

ایران به سمت بهره‌برداری از بندر چابهار پیش می‌رود.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران طی یک ماه آینده به‌موجب قرارداد موقت اداره بندر استراتژیک چابهار را به یک شرکت هندی واگذار می‌کند.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادرودریانوردی، عباس آخوندی افزود: ما آماده‌ایم تا اداره بندر چابهار را در قالب یک موافقت‌نامه موقت که قبلا با یک بندر هندی برای مدت یک سال و نیم داشته‌ایم، به شرکت هندی واگذار کنیم.

وی ادامه داد: ما در همکاری با هند قبلا یک گام روبه‌جلو برداشته‌ایم. ما باید یک کانال بانکی برای هند ایجاد کنیم که قبلا این کار را انجام داده‌ایم و خوشبختانه طرف هندی نیز به‌صورت رسمی این مسئله را پذیرفته است. هند نیز یک کانال بانکی ایجاد کرده که به تایید بانک مرکزی ایران رسیده است.

آخوندی گفت: طرف هندی در بندر چابهار سرمایه‌گذاری کرده و ما اکنون به سمت بهره‌برداری از بندر چابهار پیش می‌رویم. تحویل بندر به شرکت هندی در طی یک ماه آینده انجام خواهد گرفت. ما همه کارها را انجام داده‌ایم.

فاز نخست بندر چابهار ایران در دسامبر ۲۰۱۷ با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران به بهره‌برداری رسید و یک مسیر استراتژیک جدید میان ایران، هند و افغانستان ایجاد کرد.

بندر چابهار، در سیستان و بلوچستان ایران، می‌تواند موجب تسهیل دسترسی هند به کشورهای آسیای میانه و افغانستان شود و با توجه به استقرار چین در بندر گوادر پاکستان که در فاصله ۸۰ کیلومتری بندر چابهار قرار دارد، موجب موازنه قوا میان هند و چین در این منطقه خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    با سلام تیتر این خبر به عمد در تسنیم اشتباه نوشته شده و شما آن را نشر دادید - بازی در زمین تسنیم به چه قیمتی https://www.tasnimnews.com/fa/news/1397/06/16/1822471