| کد خبر: 173045 |

◄ مراسم جاده 40 با محور دوچرخه سواری برگزار شد

در سال‌های اخیر و به همت برخی مدیران شهری، فرهنگ دوچرخه سواری در حال رشد است و مردم تهران نیز هر روز بیش از گذشته به استفاده از این مد حمل‌ونقل روی می‌آورند.

تین نیوز

مراسم جاده 40 با محور ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از دوچرخه در کلان‌شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در این مراسم که با حضور دوچرخه سواران مطرح و بین‌المللی کشورمان برگزار شد. گزارشی از «رکابزنی در آمریکای جنوبی» از سوی دو چرخه سوار زن و مرد، ارائه و اطلاعاتی در اختیار حضار قرار گرفت.

این مراسم که با همراهی پلیس راهور تهران و در پارک ترافیک منطقه پنج شهرداری تهران برگزار شد با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

مراسم جاده 40 عصر روز جمعه از ساعات 18 تا 12 پذیرای علاقمندان بود تا یک عصر جمعه خوبی را برای آن‌ها رقم بزند.

در سال‌های اخیر و به همت برخی مدیران شهری، فرهنگ دوچرخه سواری در حال رشد است و مردم تهران نیز هر روز بیش از گذشته به استفاده از این مد حمل‌ونقل روی می‌آورند. گسترش خانه‌های دوچرخه و ساخت مسیرهای دوچره‌سواری می‌تواند نقطه عطفی در استقبال مردم از دوچرخه برای فرار ترافیک پرحجم تهران از سوی شهروندان باشد.

به همین منظور هرازگاهی مراسمی برای اطلاع رسانی به منظور به تصویر کشیدن تلاش‌ مدیران شهری در تهران برگزار می‌شود. اما تا رسیدن به هدف کار زیادی در پیش است.

پژوهش یک گروه مدافع دوچرخه‌سواری در دانمارک نشان می‌دهد، دوچرخه دوست‌ترین شهرهای جهان شهرهایی از فرانسه، هلند، آلمان و دانمارک هستند.

سویل؛ نمونه‌ای مناسب برای توسعه دوچرخه سواری شهری

شهر سویل در اسپانیا، پاسخی است برای مدیران شهری که معتقد هستند رواج استفاده از دوچرخه در شهر، بیش از اندازه بلندپروازانه و نیازمند ده‌ها سال تلاش و فرهنگ سازی است.

تعداد دوچرخه‌های کپنهاگ بیش‌تر از تعداد مردم

یکی دیگر از مهم ترین شهرهای دوچرخه دوست در دنیا، کپنهاگ است. بیش از نیمی از مردم بومی این شهر، سفرهای روزانه خود را با دوچرخه طی می کنند به طوری که رفته رفته تعداد دوچرخه ها از جمعیت مردم فراتر خواهد رفت.

کمبود پارکینگ در توکیو و توسعه دوچرخه سواری

از دیگر شهرهای دوچرخه دوست در این فهرست، توکیو است. در توکیو به طور متوسط 14 درصد سفرهای درون شهری با دوچرخه انجام می گیرد. دلایل زیادی ساکنان این شهر را به استفاده از دوچرخه سوق داده است. کی از این دلایل، قیمت بالای خودرو و محدودیت پارکینگ در این شهر است.

یکی از متفاوت‌ترین شهرها، پایتخت کلمبیا است که با وجود تعداد زیاد خودرو، آلودگی هوا و میانگین کمتر از 5 درصد سفرهای شهری با دوچرخه، در این لیست جای گرفته است.

این درحالی است که دوچرخه سواری در ایران تنها بخش ورزش آن‌هم در آسیا دارای رتبه است و دوچرخه سواری شهری آن به هیچ عنوان در آمار جهانی جایگاهی ندارد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.