| کد خبر: 173016 |

◄ تهران و البرز در صدر پیش‌فروش خودروهای سایپا

کاهش عرضه خودروهای تولید داخل اولین بار از گروه خودروسازی ایران‌خودرو رقم خورد و موجب بالا رفتن قیمت خودروهای داخلی شد. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که، با تصمیم نادرست برای قطع واردات خودرو به کشور انحصار این دور گروه خودروسازی شکل تازه‌ای به خود گرفت.

تین نیوز

طرح پیش‌فروش اینترنتی محصولات گروه سایپا که با اتخاذ تمهیدات گسترده و تهیه زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری صورت گرفته بود روز پنجشنبه در حالی به اتمام رسید که تعداد متقاضیان خودروهای سواری بیش از خودروهای کار بوده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، پیش از این ظرفیت فروش خودروهای X100 از جمله سایپا 131 و 132 و همچنین X200  شامل تیبا، تیبا 2 و ساینا به فروش رسیده بود و تنها ثبت‌نام محصولات وانت سایپا151 و وانت نیسان در حال انجام بود که با تکمیل ظرفیت این دو محصول، ظرف کمتر از دو روز طرح پیش فروش محصولات سایپا به پایان رسید.

در حالی با ثبت‌نام 50 هزار خودرو طرح پیش فروش سایپا پایان یافت که در آمار نهایی این  گروه خودروسازی آمده است، تهران و البرز با ثبت درخواست 29 درصدی رتبه نخست به لحاظ جغرافیایی را در طرح پیش‌فروش محصولات سایپا به خود اختصاص داده و خراسان رضوی با 9 درصد، اصفهان 8 و استان فارس با 7 درصد، در رتبه‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

براساس این گزارش، از میان خریداران 50 هزار دستگاه خودرو گروه خودروسازی سایپا، 37 درصد خریداران زن و 63 درصد دیگر را مردان تشکیل دادند.

سهم دیگر شهرها از خرید محصولات گروه خودروسازی سایپا که مشتمل بر سواری و خودروی کار بودند، شهرهای گیلان، قزوین، گلستان، لرستان، کرمان، مرکزی، اردبیل، مازندران، آذربایجان در دو بخش غربی و شرقی، همدان، قم و کردستان تنها 2 درصد بود که می‌تواند نشان از نبود استقبال در میان خریداران شهرستانی قلمداد شود.

براساس پراکندگی جغرافیایی فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا، باردیگر تهران و البرز علیرغم اذعان خریداران به فقدان کیفیت در تولید پراید، بیش‌ترین سهم را در اسقبال از خودروهای ایرانی به خود اختصاص دادند.

یک کارشناس خودرو در این‌باره گفت: پیش‌فروش خودروهای داخلی قرار بود با باز شدن سایت فروش دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا آغاز شود. اما بار دیگر ایران‌خودرو غایب ارائه محصولات خودرویی بود و باز هم به مانند گذشته از فروش محصولات خود حتی به صورت پیش‌فروش خودداری کرد.

امیر حسین کاکائی افزود: کاهش عرضه خودروهای تولید داخل موجب بالا رفتن قیمت خودروهای داخلی شد. البته نباید این نکته را از نظر دور داشت که با تصمیم نادرست برای قطع واردات خودرو به کشور انحصار این دور گروه خودروسازی شکل تازه‌ای به خود گرفت.

به گفنته وی، اگر کمبود قطعات مانع فروش محصولات ایران‌خودرو باشد و تحریم‌های آمریکا آن را متاثر کرده باشد باید پرسید، آیا گروه خودروسازی سایپا ذیل این تحریم‌ها قرارنگرفته و یا توانسته تحریم‌ها را دور بزند؟ مگر جز این است که هر دو خودروساز بزرگ کشور، ناگزیر از استفاده از توان داخلی در تامین قطعات هستند. به اذعان برخی تولیدکنندگان قطعات محصولات پژو داخلی، این توان در کشور وجود دارد تا عرضه خودرو با بهانه کسری قطعات متوقف نشود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • نقی 0 0

    با بارها تلاش موفق شدم 6 بار برای خرید خودرو وارد سایت بشم اما هر ۶ بار موقع اتصال به درگاه بانک دچار مشکل میشد. شب و روزمان تلف شد.