| کد خبر: 173002 |

◄ آغاز به کار طرح تعمیرات اساسی اسکله‌های ۴ تا ۱۰ بندر انزلی

لوگیری از فرسایش و افزایش طول عمر اسکله‌ها از بارزترین ویژگی‌های طرح تعمیرات است.

تین نیوز

معاون فنی و مهندسی اداره‌کل بنادرودریانوردیگیلان خبر از آغاز به کار تعمیرات اساسی اسکله‌های بندرانزلی داد و گفت: به‌منظور افزایش سطح ایمنی اسکله‌های چهار تا ۱۰ بندرانزلی و لزوم بهسازی سازه‌ای اسکله‌های قدیم، این پروژه آغازشده است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنادرودریانوردی گیلان، مهدی نیکوکار افزود: این پروژه با بهره‌گیری از دانش فنی متخصصان داخلی و با جذب بودجه سرمایه‌ای سازمان بنادرودریانوردی با برآورد اولیه ۶۴ میلیارد ریال آغاز بکار کرد.

نیکوکار با اشاره طرح تعمیرات اساسی اسکله‌های چهار تا ۱۰ بندر انزلی و پیامدهای مثبت آن پس اتمام کار، خاطرنشان کرد: با تکمیل این پروژه، علاوه بر ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی شهرستان، ایمنی و کارایی اسکله‌های بندری به سطح کیفی مطلوبی می‌رسند.

 معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادرودریانوردیگیلان هدف از اجرای این طرح را افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع و زیرساخت‌های موجود و نیز تحقق اهداف سازمانی دانست و گفت: استهلاک ناشی از بهره‌برداری مداوم از تأسیسات موجود و تاثیر سوء آب دریا بر پایل های اسکله‌ها، شرایط جوی نامساعد و هزینه‌های بالای ساخت اسکله‌های جدید نسبت به تعمیرات اسکله‌های موجود از دلایل انجام تعمیرات اساسی در سازه‌ها، تاسیسات بندری و دریایی است که با اجرای این طرح، نگهداری و افزایش طول عمر سازه‌های موجود با صرف هزینه اندک صورت می‌پذیرد.

نیکوکار بابیان اینکه جلوگیری از فرسایش و افزایش طول عمر اسکله‌ها از بارزترین ویژگی‌های این طرح بوده، تصریح کرد: افزایش طول عمر اسکله‌ها به میزان حداقل ۱۰ الی ۱۵ سال و استفاده از روش‌های نوین تعمیراتی برای سازه‌های در مجاورت آب دریا با بهره‌گیری از جدیدترین دستگاه‌ها نظیر ژئورادار برای تشخیص حفرات ناشی از فرار مصالح و روش‌های نوین رنگ‌آمیزی شمع‌های فلزی، ازدیگرمزایای این طرح بشمار می‌رود.

وی بابیان اینکه عملیات اجرایی طرح از تیرماه سال جاری آغازشده است، یادآور شد: مدت اجرای تعمیرات اساسی مذکور بر اسکله‌های بندری یک سال شمسی بوده و مراحل اجرای آن آغازشده است که با توجه به حساسیت‌های موجود سازه‌ای طرح، امید است که ضمن حفظ تداوم عملیات تخلیه و بارگیری در اسکله‌های عملیاتی و عدم ایجاد خلل درروند عملیاتی بندر، تعمیرات مذکور در مدت معین‌شده به اتمام برسد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.